Tahač Tesly už má přímého konkurenta, bratrovrah z Kalifornie má být na trhu dříve

Fremont, kde sídlí Tesla, a Los Angeles dělí od sebe asi 5 hodin cesty. Na tak malém plácku bojují dva konkurenti o prvenství v elektrifikaci kamionové dopravy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tahač Tesly už má přímého konkurenta, bratrovrah z Kalifornie má být na trhu dříve

14.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Tahač Tesly už má přímého konkurenta, bratrovrah z Kalifornie má být na trhu dříve

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Fremont, kde sídlí Tesla, a Los Angeles dělí od sebe asi 5 hodin cesty. Na tak malém plácku bojují dva konkurenti o prvenství v elektrifikaci kamionové dopravy.

Tesla Semi okouzlila svět a alespoň na chvíli dala zapomenout na záplavu nesplněných slibů kalifornské automobilky. Objednávky nového tahače se hrnou jedna za druhou a i když je stále otázkou, zda se stroj skutečně dostane do výroby v roce 2019, v tuto chvíli tomu ještě můžeme věřit.

Ať už se ale Semi začne reálně prodávat kdykoli, premiéru uvedení elektrického tahače na trh chce Tesle vyfouknout firma Thor Trucks z Los Angeles. Západoamerický souboj kdo s koho před pár hodinami oficiálně začal představením modelu Thor ET-One. Technika konceptu není nic nového, spíše jde o skládačku ověřených komponentů. Podvozek pochází od výrobce užitkových vozidel Navistar International, nápravy dodala americká firma Dana a elektromotory kanadský Hydro-Quebec.

Thor Trucks se chce v budoucnu zaměřit na vývoj vlastních baterií a ty poté instalovat do svých kamionů. ET-One má být náznak toho, že úvahy se přesunuly z papíru k prvnímu prototypu. Společnost, kterou provozují dva mladí společníci, na svém webu uvádí, že jejich výrobek by byl o 60 % levnější na provoz než běžný nákladní automobil, zároveň mnohem lacinější než konkurent od Tesly, který údajně firmám ušetří 20 % nákladů.

Oba šéfové Thoru ale zatím, zdá se, trochu přehání. ET-One s počáteční cenovkou 150 000 dolarů (3 279 000 Kč) odpovídá ceně Tesle Semi verzi s nižším dojezdem. Auto se jménem komiksové postavičky má stejné užitečné zatížení, ale celkový dojezd o 100 mil (161 km) nižší. Verze s dojezdem, který odpovídá Semi je plánována, ale za příplatek 100 000 dolarů (2 186 000 Kč). V tomto okamžiku tedy Thor ET-One zase tak atrktivně nevypadá.

Vzhledově je Thor blízký konkurentovi, kterého se snaží předběhnout. Uhlazené tvary narušuje useknutá maska, ve srovnání s Teslou jsou tu i klasická zrcátka a boční madla dveří, které se otvírají po směru jízdy ke vstupu do dvoumístného interiéru. Jsme zvědavi, co z toho bude, ale jsme skeptičtí - největší předností Tesly je fakt, že je to Tesla a ve svém čele má Elona Muska. Ničím z toho se žádný z případných konkurentů pochlubit nemůže...


Tahač Tesly už má přímého konkurenta, bratrovrah z Kalifornie má být na trhu dříve - 1 - Thor ET-One konkurent Tesly Semi 01Tahač Tesly už má přímého konkurenta, bratrovrah z Kalifornie má být na trhu dříve - 2 - Thor ET-One konkurent Tesly Semi 02Tahač Tesly už má přímého konkurenta, bratrovrah z Kalifornie má být na trhu dříve - 3 - Thor ET-One konkurent Tesly Semi 03Tahač Tesly už má přímého konkurenta, bratrovrah z Kalifornie má být na trhu dříve - 4 - Thor ET-One konkurent Tesly Semi 04Tahač Tesly už má přímého konkurenta, bratrovrah z Kalifornie má být na trhu dříve - 5 - Thor ET-One konkurent Tesly Semi 05Tahač Tesly už má přímého konkurenta, bratrovrah z Kalifornie má být na trhu dříve - 6 - Thor ET-One konkurent Tesly Semi 06
Thor ET-One má předběhnout Teslu v boji o první produkční elektrický tahač. Máme ale pocit, že i když se mu to povede, velký úspěch z toho nebude...

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.