Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tak se sedí v novém nejrychlejším sedanu světa, v Ženevě zapadl ve změti novinek
8.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Ženevě se letos znovu přepisovaly tabulky světových rekordů, jen si toho málokdo všiml. Nám ale tento stroj neunikl, je to extrém svého druhu.
Ve stínu nově oznámeného jména hypersportu značky Aston Martin, který nakonec ponese „božské“ označení Valkyrie, zůstaly tak trochu další dvě novinky této britské automobilky, ačkoli jsme dodatečně zjistili, že poněkud neprávem. Ne každý den je totiž prezentován čtyřdveřový sedan, který se zařadí na vrchol těch nejrychlejších na světě. A ani vzrušující osmiválcové kupé, které vypadá na to, že si právě odskočilo za závodního okruhu, nezní tuctově. Pojďme se ale nejdříve podívat na tu stíhačku v rouchu limuzíny.
Titulem nejrychlejšího sériového čtyřdveřového sedanu na světě se již nějako dobu honosí americký muscle car Dodge Charger SRT Hellcat, který je schopen rozjet se díky svému kompresorovému osmiválci o objemu 6,2 litru a výkonu 717 koní na 329 kilometrů v hodině. Tuto hranici nyní překonává Aston Martin Rapide AMR a to o pořádný kus.
Pokud vám uvedená zkratka za jménem nic neříká, mohlo by vás zajímat, že jde o sportovní divizi Aston Martin Racing založenou v roce 2004, která se bude od nynějška zajímat nejen o stavbu okruhových strojů, ale podívá se na zoubek také produkčním modelům.
Právě tohle se stalo i v případě Rapide AMR a výsledek bere dech i přepisuje tabulky. Novinka lakovaná v odstínu Stirling Green doplněném žlutým rychlým pruhem má pod přední kapotou atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru, který se podařilo vyladit na rovných 600 koní. Podle Astonu tento výkon stačí k tomu, aby se vůz rozjel na 210 mil v hodině, tedy 338 km/h.
Rapide AMR bude jezdit na 21palcových černých kolech a od standardních modelů se bude odlišovat přepracovanou mřížkou chladiče, jinými nárazníky, lépe propustným výfukovým systémem se čtyřmi koncovkami, decentním spoilerem na víku zavazadlového prostoru a spoustou karbonových dílů lemovaných křiklavými odstíny. Stejný nezůstal ani interiér. Nejdete v něm mix karbonu, alcantary a kontrastních prvků barevně sladěných s exteriérem.
V podobném duchu byl navržen rovněž osmiválcový Vantage, spíše než na běžné silice je však zaměřený na okruhy a proto nese označení AMR Pro. Mezi předními koly má namontovaný závodní motor 4,7 V8 s výkonem 507 koní, auto dostalo sportovní stavitelné odpružení a devatenáctipalcová kola uchycená centrální maticí a nazutá do pneumatik Michelin Pilot Cup 2.
Závodní téma pokračuje, také pokud jde o design. Karoserie byla přepracována s ohledem na co nejvyšší přítlak, do interiéru byla dodatečně namontována bezpečnostní klec zakázkové divize „Q“ a všude opět najdete spoustu kompozitních dílů a účelně navržených součástek.
Přestože v případě obou ženevských novinek mluví Aston o konceptech, jedním dechem rovněž dodává, že se bude Rapide AMR i Vantage AMR Pro vyrábět. Akorát nečekejte, že ve velkých počtech. Z momentálně nejrychlejší čtyřdveřové limuzíny na světě vznikne pouze 210 kopií a osmiválcových kupé bude ještě méně. Ne více než 7. Lepší zprávou je, že Britové postupně představí ostré verze AMR a AMR Pro ve všech svých dostupných modelových řadách, takže se máme na co ještě těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Aston Martin Rapide AMR naživo v Ženevě
Aston říká, že k rychlosti 338 km/h stačí modelu Rapide AMR 600 koní
Vantage AMR Pro je nepochybně velká vzácnost už nyní, automobilka jich vyrobí maximálně 7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova