Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu

Před pár lety se v Rusku skutečně vyráběly supersporty, dokonce i s atmosférickým motorem. V plánu byl třetí model, na ten už ale nedošlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu

13.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Před pár lety se v Rusku skutečně vyráběly supersporty, dokonce i s atmosférickým motorem. V plánu byl třetí model, na ten už ale nedošlo.

Lidé mají tendenci zapomínat, zvláště pak věci, které je neoslovily. Je proto dost dobře možné, že si dnes mnozí ani nevzpomenou na ruskou značku Marussia, která byla založena v roce 2007. O sedm let později zmizela ze scény, aniž by se proslavila ať už ve světě motorsportu či silničních vozů. Snahy tu byly, neboť v roce 2010 Marussia odkoupila tým Virgin Racing F1 a vrhla se sama do závodění. K tomu vyrobila a prodala supersporty B1 a B2.

Jak jsme ovšem zmínili, průlom z toho nebyl, v roce 2014 nejprve své aktivity ukončila silniční a posléze i závodní divize ruské automobilky. Co z firmy zbylo, je ještě jiný smutný příběh. Je otázkou, zda někdy dojde na vzkříšení, touha zejména ruských fanoušků by tu ale stoprocentně byla. Jeden z nich, Maxim Šeršněv, student designu v Moskvě, zkusil alespoň virtuálně dokončit vůz, na kterém sama Marussia začala ještě v době své existence pracovat - B3.

Vůz, který ve formě prototypu můžeme vidět na fotkách z továrny firmy krátce po jejím úpadku, ctil stejné principy jako předchozí model B2. Je tedy nadmíru extravagantní a agresivně stylizovaná. Vpředu i vzadu najdeme trojúhelníková světla, jimž společnost dělají nárazníky proděravěné ventilačními otvory více než ementál. Z toho je přitom jasně patrné, že ani B3 neměla být elektromobilem či hybridem - o pohon se jako v předchozích případech měl postarat britský Cosworth.

Tato společnost pro modely B1 a B2 připravila hned tři pohonné jednotky. Základem se stal 3,5litrový atmosférický šestiválec naladěný na 300 koní, nad který se zařadila 2,8litrová přeplňovaná jednotka V6. Ta produkovala 360 či 420 koní, což ve druhém případě stačilo k akceleraci z klidu na stovku za 3,8 sekundy a nejvyšší rychlosti až 310 km/h.

Marussia B3 by nejspíše tyto parametry ještě překonala, k tomu ale pravděpodobně nebude mít nikdy šanci. Ruská automobilka chtěla po dvou superportech začít vyrábět i SUV. Model F2 byl dokonce v roce 2010 představen jako koncept, sériová verze ale nedorazila. A zřejmě už ani nedorazí, stejně jako model B3 - ať už se Maxim Šeršněv nebo kdokoli jiný budou pokoušet o cokoli, bohužel...


Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 1 - Marussia B3 render 01Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 2 - Marussia B3 render 02Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 3 - Marussia B3 render 04Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 4 - Marussia B3 render 05Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 5 - Marussia B3 render 06Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 6 - Marussia B3 render 07Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 7 - Marussia B3 render 08Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 8 - Marussia B3 render 09Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 9 - Marussia B3 render 10Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 10 - Marussia B3 render 11Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 11 - Marussia B3 render 12Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 12 - Marussia B3 render 13Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 13 - Marussia B3 render 14Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 14 - Marussia B3 render 15
Takhle by mohla vypadat Marussia B3, kdyby se sen o ruském Ferrari nerozplynul

Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 15 - Marussia zbytky lepsi 01Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 16 - Marussia zbytky lepsi 03Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 17 - Marussia zbytky lepsi 05Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 18 - Marussia zbytky lepsi 06Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 19 - Marussia zbytky lepsi 07Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 20 - Marussia zbytky lepsi 02Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 21 - Marussia zbytky lepsi 04Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 22 - Marussia zbytky lepsi 08Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 23 - Marussia zbytky lepsi 09Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 24 - Marussia zbytky lepsi 10Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 25 - Marussia zbytky lepsi 12Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 26 - Marussia zbytky lepsi 13Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 27 - Marussia zbytky lepsi 11Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 28 - Marussia zbytky lepsi 14Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 29 - Marussia zbytky lepsi 15
Takhle dopadl sen Marussie o ruském Ferrari. Vidíme už jen rozestavěné zbytky modelů B1 a B2 ponechané na pospas osudu v rozebrané továrně firmy

Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 30 - Marussia zbytky lepsi 16Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 31 - Marussia B3 render 03Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 32 - Marussia zbytky lepsi 17Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 33 - Marussia zbytky lepsi 18Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 34 - Marussia zbytky lepsi 19Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 35 - Marussia zbytky lepsi 20Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 36 - Marussia zbytky lepsi 21Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 37 - Marussia zbytky lepsi 22Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 38 - Marussia zbytky lepsi 23Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 39 - Marussia zbytky lepsi 24Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 40 - Marussia zbytky lepsi 25Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 41 - Marussia zbytky lepsi 26Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 42 - Marussia zbytky lepsi 27Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 43 - Marussia zbytky lepsi 28Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 44 - Marussia zbytky lepsi 39Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 45 - Marussia zbytky lepsi 29Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 46 - Marussia zbytky lepsi 30Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 47 - Marussia zbytky lepsi 31Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 48 - Marussia zbytky lepsi 32Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 49 - Marussia zbytky lepsi 33Takhle by vypadal nový ruský supersport, nebýt osudného krachu - 50 - Marussia zbytky lepsi 34
Takhle to v továrně Marussie vypadalo krátce po jejím úpadku, prototyp B3 mezi vozy vidíme

Zdroj: Maxim Šeršněv@Behance

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.