Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí?
7.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Cesta k designu Lamborghini Urus se zdá být přímočará, vypadá skoro jako pět let starý koncept. Jenže nebyla, první podoba produkční verze byla citelně jiná.
Nové Lamborghini Urus je oficiálně již pár dní na světě, přičemž fanoušky značky a vlastně veškerou veřejnost rozdělilo na dva tábory. Jedni jej vynášejí do nebes a označují za pravověrné Lambo se vším všudy, jehož extrémní technické parametry doprovází i patřičně výrazný design. Pro jiné se ovšem jedná o zklamání, které se ve srovnání s dřívějším LM002 zdá být příliš obyčejné svou podstatou, technikou vycházející hlavně z koncernových dílů a nakonec i vzhledem.
V tomto ohledu je velmi těžké se postavit za jednu nebo druhou stranu, obě mají svým způsobem pravdu. Na poměry SUV je Urus opravdu výjimečný, je nejsilnější, nejrychlejší i designově nejvýraznější. Na poměry Lamborghini je to ale vlastně nuda - 650 koní má dnes pomalu základní kupé o poloviční hmotnosti, 305 km/h jezdila Lamba už před dekádami a vzhledově to také není žádný uragán.
A s těmi koncernovými díly je to pravda - vůz stojí na modulární platformě MLB Evo, jíž používá jak Porsche Cayenne či Bentley Bentayga, tak třeba i Audi A4. Pohonnou jednotkou je přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který se rovněž podíval do řady koncernových modelů, byť pouze v tomto případě produkuje 650 koní.
Automobilka ale tvrdí, že Urus „byl již zpočátku koncipován jako každodenní Lamborghini“, kterým LM002 nikdy nebylo. A jen jako obyčejnější auto má smysl. Zákazníci ostatně jistě více ocení praktičnost než nekompromisnost, přesto se pár jedinečností na Urusu najde. Vůz je totiž osazen největšími brzdami, jaké kdy byly použity na produkčním automobilu. Vpředu totiž najdeme 440milimetrové karbon-keramické kotouče svírané desetipístkovými (sic) třmeny, vzadu pak 370milimetrové se šestipístky. Jejich použití přitom bylo dáno nejen výkonným motorem, ale také poměrně vysokou hmotností, která se dle Lamborghini pohybuje mezi 2,1 a 2,2 tunami.
A design? To je kapitola sama pro sebe. Soudci tady být nechceme, cesta k finálnímu produkčnímu provedení ale byla mnohem trnitější, než se na první pohled zdá. Urus totiž do značné míry kopíruje koncept z roku 2012, touto cestou ale původně jít neměl. Od této podoby zamířil ke ztvárnění, které můžete vidět na snímcích níže a od koncepčního provedení liší hlavně předními a zadními partiemi - zachována byla pouze základní silueta. Šéfům firmy se ale nakonec více líbil koncept, a tak se designéři museli vrátit na začátek a finální provedení mnohem více přiblížit původní studii.
Jestli je to tak dobře nebo byl první návrh produkční verze atraktivnější, to už musíte posoudit sami. My jen dodáme, že v Itálii nyní probíhá zkušební fáze výroby, kdy z linek sjíždí jeden vyrobený exemplář denně. V dubnu by se ovšem měla rozjet sériová produkce, přičemž zcela nová montážní linka má chrlit zhruba 23 vozů denně. Ona kapacita však může být dle potřeb ještě dále navýšena. Uvidíme tedy, zda Lamborghini dosáhne svého cíle, jímž by mělo být zdvojnásobení současných kvót, jenž loni počítaly s rekordními 3 457 vozy. Dříve než v roce 2019 ale odpověď na tuto otázku mít nebudeme.
Takto mohlo Lamborghini Urus vypadat...
...a v této podobě nám bylo představeno
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Číňané po dlouhá léta od VW „opisovali“, nově mu mají pomoci znovu vyrábět lidové vozy
před 2 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 3 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 5 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 6 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva