Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí?
7.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Cesta k designu Lamborghini Urus se zdá být přímočará, vypadá skoro jako pět let starý koncept. Jenže nebyla, první podoba produkční verze byla citelně jiná.
Nové Lamborghini Urus je oficiálně již pár dní na světě, přičemž fanoušky značky a vlastně veškerou veřejnost rozdělilo na dva tábory. Jedni jej vynášejí do nebes a označují za pravověrné Lambo se vším všudy, jehož extrémní technické parametry doprovází i patřičně výrazný design. Pro jiné se ovšem jedná o zklamání, které se ve srovnání s dřívějším LM002 zdá být příliš obyčejné svou podstatou, technikou vycházející hlavně z koncernových dílů a nakonec i vzhledem.
V tomto ohledu je velmi těžké se postavit za jednu nebo druhou stranu, obě mají svým způsobem pravdu. Na poměry SUV je Urus opravdu výjimečný, je nejsilnější, nejrychlejší i designově nejvýraznější. Na poměry Lamborghini je to ale vlastně nuda - 650 koní má dnes pomalu základní kupé o poloviční hmotnosti, 305 km/h jezdila Lamba už před dekádami a vzhledově to také není žádný uragán.
A s těmi koncernovými díly je to pravda - vůz stojí na modulární platformě MLB Evo, jíž používá jak Porsche Cayenne či Bentley Bentayga, tak třeba i Audi A4. Pohonnou jednotkou je přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který se rovněž podíval do řady koncernových modelů, byť pouze v tomto případě produkuje 650 koní.
Automobilka ale tvrdí, že Urus „byl již zpočátku koncipován jako každodenní Lamborghini“, kterým LM002 nikdy nebylo. A jen jako obyčejnější auto má smysl. Zákazníci ostatně jistě více ocení praktičnost než nekompromisnost, přesto se pár jedinečností na Urusu najde. Vůz je totiž osazen největšími brzdami, jaké kdy byly použity na produkčním automobilu. Vpředu totiž najdeme 440milimetrové karbon-keramické kotouče svírané desetipístkovými (sic) třmeny, vzadu pak 370milimetrové se šestipístky. Jejich použití přitom bylo dáno nejen výkonným motorem, ale také poměrně vysokou hmotností, která se dle Lamborghini pohybuje mezi 2,1 a 2,2 tunami.
A design? To je kapitola sama pro sebe. Soudci tady být nechceme, cesta k finálnímu produkčnímu provedení ale byla mnohem trnitější, než se na první pohled zdá. Urus totiž do značné míry kopíruje koncept z roku 2012, touto cestou ale původně jít neměl. Od této podoby zamířil ke ztvárnění, které můžete vidět na snímcích níže a od koncepčního provedení liší hlavně předními a zadními partiemi - zachována byla pouze základní silueta. Šéfům firmy se ale nakonec více líbil koncept, a tak se designéři museli vrátit na začátek a finální provedení mnohem více přiblížit původní studii.
Jestli je to tak dobře nebo byl první návrh produkční verze atraktivnější, to už musíte posoudit sami. My jen dodáme, že v Itálii nyní probíhá zkušební fáze výroby, kdy z linek sjíždí jeden vyrobený exemplář denně. V dubnu by se ovšem měla rozjet sériová produkce, přičemž zcela nová montážní linka má chrlit zhruba 23 vozů denně. Ona kapacita však může být dle potřeb ještě dále navýšena. Uvidíme tedy, zda Lamborghini dosáhne svého cíle, jímž by mělo být zdvojnásobení současných kvót, jenž loni počítaly s rekordními 3 457 vozy. Dříve než v roce 2019 ale odpověď na tuto otázku mít nebudeme.
Takto mohlo Lamborghini Urus vypadat...
...a v této podobě nám bylo představeno
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 48 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 2 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 5 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz