Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle si teď luxusní SUV představují Američané. Říkají mu Letec
28.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kypící ochota Američanů utrácet za auta více peněz má za následek i kypící nabídku aut mířících odpovídajícím směrem. Toto je nejnovější pokus o luxusní americké SUV.
Lincoln je jednou z nejstarších automobilových značek světa, loni v srpnu oslavil sté výročí své existence. Ta je víceméně spojena s Fordem, do područí modrého oválu tato značka vstoupila pouhých pět let po svém založení. Ještě před nedávnem se zdálo, že pro Ford půjde spíše o mlýnský kámen na krku než korunní klenot v nabídce. Nicméně jak nedávno vyšlo najevo, Navigator je jedním z mála aut, na kterých Ford pořádně vydělává. A překvapivě dobře si vede i model Continental.
Lincoln je tedy v sedle a evidentně se tam hodlá udržet. Proto automobilka na autosalonu v New Yorku představila nový koncept zvaný Aviator. Stejně jako v případě modelu Navigator jde o mohutné SUV se třemi řadami sedadel. I přesto se ale hierarchicky zařadí pod svého sourozence. Mohlo by se tedy zdát, že jde jen o luxusnější Ford Explorer, nicméně do takového stavu má „Letec“ opravdu daleko.
Automobilka sice aktuálně nedala k dispozici mnoho detailů, nicméně víme, že vůz používá platformu umožňující zástavbu pohonu zadních či všech kol. Oproti tomu Explorer je čtyřkolkou. Výstavní prototyp se pyšní podobnou zadní nápravou, jakou užívá i Ford Mustang, nicméně otázkou je, jak tomu bude v sérii - Lincoln jen mohl užít dostupných komponentů, aby učinil koncept pojízdným.
V rámci motorového prostoru lze očekávat dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec EcoBoost, který dorazí buď sám, nebo v doprovodu elektromotoru. To je více než překvapivé, neboť Ford aktuálně žádný šestiválcový plug-in hybrid nenabízí, jeho vozy s alternativním pohonem používají dvoulitrový čtyřválec. Máme tu tedy zcela novou jednotku, která se jistě rozšíří napříč portfoliem.
O spotřebě či jízdní dynamice se značka nikterak nerozepisuje, pouze dodává, že vůz dostane adaptivní tlumiče, jejichž charakteristika se může automaticky měnit v závislosti na povrchu vozovky. Rouškou tajemství je zahalena převodovka, nicméně pokud tipujete desetistupňový automat, který Ford vyvinul ve spolupráci s GM, nejspíše nebudete mimo terč. S jinou možností víceméně nepočítáme.
Přesunout se můžeme k designu, který čerpá nemalou inspiraci z již zmíněných sourozenců. Zároveň je však atletičtější a spíše štíhlý než mohutný. Napomáhá tomu i lak Flight Blue, který mění odstín v závislosti na úhlu světla a jenž je zvýrazněn černými nebo chromovými detaily. Vše završuje sada vícepaprskových 22palcových kol obouvajících pneumatiky Michelin.
V rámci interiéru Lincoln sází na komfortní sedadla, jež jsou stejně jako zbytek kabiny čalouněna kůží v kombinaci odstínů Shearling Beige a Lunar Grey. Dorazily také hliníkové prvky v leteckém tématu, samozřejmostí jsou i moderní multimédia Sync spárovaná s 12palcovým středovým displejem. Vyjma něj se pak Aviator pyšní i digitálním přístrojovým štítem.
Zmínit můžeme ještě systém Co-Pilot 360, jenž umožňuje semi-autonomní řízení, či systém Phone as a Key, který nahrazuje odemykání, zamykání a startování vozu klíčkem aplikací. Součástí této technologie bude i specifický venkovní keypad, který vám poslouží ve chvíli, kdy vašemu mobilu dojdou baterie. Zda ale zdířka na klíč nedorazí ani v sérii, není jisté.
Dodat pak již jen lze, že sériová verze se očekává příští rok. Víceméně ale čekejme jen drobné nuance, případně sestup k menší velikosti litých kol. Nicméně ony dvaadvacítky stoprocentně dorazí v rámci příplatků. Na konkrétní prvky výbavy či cenu je ale momentálně ještě příliš brzy.
Lincoln Aviator se zatím ukázal jen jako koncept, sériová verze ovšem dorazí jen s drobnými nuancemi již příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:17 - HondaMan
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis