Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle to vypadá v prvním ryze elektrickém obytném autě. Samo se i dobije
28.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Představa plně elektrického obytného auta, které ani nemusíte tankovat, nezní vůbec špatně. Tento stroj ji ale nerealizuje úplně ideálním způsobem.
Obytná auta zná snad každý. Jsou to ty věci, se kterými jezdíte převážně dlouhé trasy. Ráno nastartujete a jedete, dokud vás nepřemůže únava - a pak zaparkujete v podstatě kdekoliv, i mimo kemp, a ve slušném pohodlí přenocujete. Velká nádrž na naftu, propůjčující velký dojezd bez nutnosti zastávky, je samozřejmostí.
Spousta takovýchto karavanů má na střeše solární panely a na palubě baterie, které slouží k napájení osvětlení, televize, zásuvek nebo klimatizace uvnitř vozu, když přes noc parkuje. Dethleffs e.home (sic) má ale solární panely úplně všude. Dokonce i zespodu obytné nástavby před čelním sklem.
Ne že by měl tolik příslušenství, které by bylo potřeba napájet - proto, že je to elektromobil. Čtete správně, obytný vůz, který jezdí na elektřinu. Plášť ze solárních panelů tu je k tomu, aby dobil baterie. To nezní zle, jenže má to celé pár háčků.
Jednak baterie stačí na ujetí jen asi 160 km podle metodiky měření NEDC, takže reálně uberte dobrou čtvrtinu. A baterie FIAMM s nikl-chloridovým složením, které mají kapacitu 3 x 76 Ah, dokáže plášť ze solárních panelů o ploše celkem 31 m2 nabíjet výkonem jen 3 kW, ve srovnání s rychlonabíječkami tedy téměř nic. Přidejte si, že baterie je možné nabít jen 1 500x, než bude nutná jejich výměna a že v útrobách tohoto stroje, jehož základem je dodávka Iveco Daily Electric, se stará elektromotor o výkonu jen 109 koní. A už to všechno zase tak zajímavé nezní. Přesto je tu ještě pár zajímavějších faktů.
Jednak se dozvídáme, že obytná nástavba absorbuje teplo přes den, aby ho pak přes noc uvolňovala do interiéru. A pak tu jsou infračervené topné panely, které ovšem prý netopí přímo, ale posádce mají připadat méně studené. Co tím chtěl básník říci, přesně netušíme; podle jednoho ze zdrojů ohřívají infrapanely přímo povrch těla člověka uvnitř, nikoliv vzduch.
Samozřejmostí je kuchyňka, toaleta, sprchový kout, plochá televize a prostor na spaní. Ten hlavní je nad kabinou řidiče a očekáváme, že je možné rozložit gauče v zadní části vozu pro pohodlný nocleh dalších dvou lidí. Ve výbavě je také kamerový systém, umožňující řidiči sledovat prostor kolem vozu, a do smartphonu či tabletu si můžete stáhnout aplikaci, kterou budete některé prvky obytné části svého e.home ovládat.
Totální nesmysl, to nikdo nekoupí, říkáte si? Firma Dethleffs si toho možná je vědoma, proto svůj karavan e.home představila zatím jen jako koncept bez plánů na sériovou výrobu. Pokud si ho chcete prohlédnout osobně, bude tento víkend bude vystaven na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu.
Dethleffs přemýšlí nad kompletně elektrickým obytňákem. Vypadá krásně, ale dojezd 160 km je nepoužitelný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan