Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle vypadají auta budoucnosti od VW, „normální” není ani jedno
17.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z patentového úřadu se ven dostaly designy aut, jimiž nás VW možná jednoho dne oblaží v rámci své proklamované elektrické expanze.
Není již žádným tajemstvím, že se koncern VW Group kvůli dieselovému skandálu dostal na stranu zastánců elektrifikace aut. Do roku 2025 bychom se tak měli dočkat hned třiceti „bezemisních“ aut. Toto portfolio by přitom mělo oslovit dva až tři miliony zákazníků ročně, což jsou odvážné a pohledem dnešního pozorovatele až naivní ambice. Je ale třeba dodat, že za deset let může být vše naprosto jinak, i díky nemalým zásahům regulátorů do přirozeného vývoje.
Dnes ovšem úvahy o tom, zda je možné prodávat takové množství elektromobilů či nikoliv, ponecháme stranou. Místo toho se budeme soustředit na samotnou expanzi, z níž jsme toho zatím mnoho neviděli. Automobilka nám totiž v lednu ukázala pouze studii mikrobusu zvanou Budd-e. Před pár dny pak na autosalon v Paříži dorazil hatchback zvaný I.D., jenž je předzvěstí elektrického ekvivalentu Volkswagenu Golf.
Zatímco přitom oba vozy se designově držely poněkud při zemi, další vozy z oné expanze mohou být odvázanější. Svědčí o tom registrace designů z patentového úřadu, které Němci podali letos v září. Na nich se nám představuje kupříkladu velmi nízké kupé s výraznou čelní maskou a zadní centrální ploutví. Kromě toho si můžeme povšimnout vzhůru výklopných dveří, jenž po otevření umožňují vstup na obě řady sedadel.
Jelikož této studii neschází jen klasická zpětná zrcátka, ale především čelní okno, je zjevné, že s řidičem už se tu příliš nepočítá. Místo toho Volkswagen zkouší koketovat s možnostmi aerodynamiky. To samé je ostatně patrné u celé řady dalších konceptů, které se aktuálně dostaly na světlo světa - celkem jde o neskutečných 23 designů, z nichž některé ovšem zůstávají našim očím skryty.
Je přitom třeba dodat, že ani jeden vůz nenese odkaz na dnešní designový styl Volkswagenu. Místo toho tu máme tvary, které by mohly nést loga jakékoliv jiné značky. U krabicových tvarů bychom si pak dokázali představit zejména emblémy japonských automobilek, které ostatně s obdobnými tvary již vyrukovali, byť především na asijských trzích.
Aby přitom náhled do budoucnosti Volkswagenu byl úplný, je třeba dodat, že kromě elektrického hnacího ústrojí dostanou tyto studie do vínku rovněž autonomní řízení. Sama značka ovšem naznačuje, že ne všechny patenty budou převedeny do formy hliněných modelů, ze kterých se postupně budou klubat produkční vozy. Dá se tedy předpokládat, že postupně bude té designové odvahy ubývat. Doufejme...
Studie budoucích elektromobilů Volkswagenu jsou vskutku futuristické
Data z patentového úřadu prokazují, že značka si zaregistrovala hned 23 nápadů
Zdroj: VW vortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva