Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle vypadají auta budoucnosti od VW, „normální” není ani jedno
17.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z patentového úřadu se ven dostaly designy aut, jimiž nás VW možná jednoho dne oblaží v rámci své proklamované elektrické expanze.
Není již žádným tajemstvím, že se koncern VW Group kvůli dieselovému skandálu dostal na stranu zastánců elektrifikace aut. Do roku 2025 bychom se tak měli dočkat hned třiceti „bezemisních“ aut. Toto portfolio by přitom mělo oslovit dva až tři miliony zákazníků ročně, což jsou odvážné a pohledem dnešního pozorovatele až naivní ambice. Je ale třeba dodat, že za deset let může být vše naprosto jinak, i díky nemalým zásahům regulátorů do přirozeného vývoje.
Dnes ovšem úvahy o tom, zda je možné prodávat takové množství elektromobilů či nikoliv, ponecháme stranou. Místo toho se budeme soustředit na samotnou expanzi, z níž jsme toho zatím mnoho neviděli. Automobilka nám totiž v lednu ukázala pouze studii mikrobusu zvanou Budd-e. Před pár dny pak na autosalon v Paříži dorazil hatchback zvaný I.D., jenž je předzvěstí elektrického ekvivalentu Volkswagenu Golf.
Zatímco přitom oba vozy se designově držely poněkud při zemi, další vozy z oné expanze mohou být odvázanější. Svědčí o tom registrace designů z patentového úřadu, které Němci podali letos v září. Na nich se nám představuje kupříkladu velmi nízké kupé s výraznou čelní maskou a zadní centrální ploutví. Kromě toho si můžeme povšimnout vzhůru výklopných dveří, jenž po otevření umožňují vstup na obě řady sedadel.
Jelikož této studii neschází jen klasická zpětná zrcátka, ale především čelní okno, je zjevné, že s řidičem už se tu příliš nepočítá. Místo toho Volkswagen zkouší koketovat s možnostmi aerodynamiky. To samé je ostatně patrné u celé řady dalších konceptů, které se aktuálně dostaly na světlo světa - celkem jde o neskutečných 23 designů, z nichž některé ovšem zůstávají našim očím skryty.
Je přitom třeba dodat, že ani jeden vůz nenese odkaz na dnešní designový styl Volkswagenu. Místo toho tu máme tvary, které by mohly nést loga jakékoliv jiné značky. U krabicových tvarů bychom si pak dokázali představit zejména emblémy japonských automobilek, které ostatně s obdobnými tvary již vyrukovali, byť především na asijských trzích.
Aby přitom náhled do budoucnosti Volkswagenu byl úplný, je třeba dodat, že kromě elektrického hnacího ústrojí dostanou tyto studie do vínku rovněž autonomní řízení. Sama značka ovšem naznačuje, že ne všechny patenty budou převedeny do formy hliněných modelů, ze kterých se postupně budou klubat produkční vozy. Dá se tedy předpokládat, že postupně bude té designové odvahy ubývat. Doufejme...
Studie budoucích elektromobilů Volkswagenu jsou vskutku futuristické
Data z patentového úřadu prokazují, že značka si zaregistrovala hned 23 nápadů
Zdroj: VW vortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva