Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takto mohlo vypadat nové kupé Caterhamu, kdyby Renault nevycouval
26.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská společnost Drive Design odhalila vizáž prvního kupé Caterhamu. Bohužel už jen s tím, že se s ním nikdy nesvezeme.
Před čtyřmi lety jsme mohli poprvé zmínit, že britská automobilka Caterham chystá své vůbec první kupé. Překvapivě přitom začala spolupracovat s francouzským Renaultem, jenž v ten moment začal realizovat návrat legendární značky Alpine. Na základě dohody jsme tak měli dostat dva sporťáky, které by sice sdílely mechanický základ, ovšem po stránce designové by šly ještě odlišnější cestou než třeba takový Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.
Nicméně právě kvůli vzhledu vozu si obě značky začaly v roce 2014 vjíždět do vlasů, aby se vzápětí definitivně rozkmotřily. Jak Renault, tak i Caterham ovšem jedním dechem dodávaly, že projekt dotáhnou do konce. Dosud jsme však měli tu čest pouze s francouzskou variantou, byť pouze ve formě několika konceptů. V případě britské značky se však zdálo, že se - tak jako při vstupu do F1 - jednalo o větší sousto, než bylo možné ukousnout.
Nyní jsme se ovšem dočkali posunu, ovšem neradostného. Na světě sice jsou první obrázky vozu, jenže s nimi i informace, které nevěští nic dobrého. Mark Przeslawski, vedoucí designér projektu ze společnosti Drive Design, jenž měla stylizaci britské verze na starosti, totiž uvedl, že „nedojde na vzrušující moment z první jízdy“. A to si lze těžko vysvětlit jinak, než že Caterham své vůbec první kupé definitivně odpískal.
Aktuálně si tak můžeme představit pouze vizualizaci s názvem C120 (na voze je sice napsáno CT02, ale oficiální příběh o něm hovoří jinak), na které britští designéři pracovali po šest měsíců. Po celou tu dobu přitom byli alokováni v pařížském vývojovém centru Renaultu, kde pracovali bok po boku svých francouzských protějšků zastupujících značku Alpine. Postupně se tak rodily dva hliněné modely, které sice byly mechanicky shodné, ale vizuálně odlišné.
Jakmile ovšem Renault odkoupil britský podíl ve společném projektu Societe des Automobiles Alpine Caterham, přestala být evidentně přítomnost Britů ve Francii žádoucí. To, co tedy vidíme, je podle Przeslawskiho „jen bod v jistém časovém horizontu a nikoliv zcela hotový produkt“. K jeho realizaci je pak třeba „sdílení řady běžných komponentů jako třeba světel“.
Zdá se však zjevné, že Caterham projekt opustil v této fázi - buď na dotažení projektu již nemá finance, kapacity, obojí a nebo pro něj byla fatální nevůle Renaultu bez spolupracovat a bez dílů z jeho Alpine se stroj v této podobě do produkce dostat nemůže. Pochopitelně, Caterham jen kvůli tomu nemusí odpískat celý projekt, ale jen tuto jeho podobu. Na vývoji může spolupracovat třeba s Fordem a využít dvoulitrového motoru a případně i dalších díků
V příběhu jsme se tedy sice posunuli o trochu dále, nejsme si ale úplně jisti kam. Nejspíše jde ze strany Caterhamu o jeho mrtvý konec a firma místo něj bude vypouštět do světa jen další variace na původní Lotus Seven. To je více než nic, ale méně než se dlouho zdálo, že bude...
Takto mohlo vypadat vůbec první kupé Caterhamu. Zda se ovšem nakonec projekt dostane do výroby, to zatím není vůbec jisté
Zdroj: Drive Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024 - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva