Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takto vypadá nové Audi A1 v úplném základu. Podívejte se, co má místo rádia
5.9.2018 | Petr Prokopec
Nejmenší model čtyř kruhů začíná s cenou na více než půl milionu korun. Za takové peníze byste v základu čekali kde co, jen ne ošklivý plast, který zdánlivě nahradil rádio.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Toto pořekadlo bezezbytku platí také v automobilovém průmyslu, což si ostatně můžete ověřit prakticky na každém billboardu. Obvyklou taktikou výrobců je totiž uvedení kombinace nejnižší ceny a snímku lépe vybaveného či dokonce vrcholného provedení vozu. Jde sice tak trochu o nekalou praktiku, nicméně malými písmenky zmíněná informace, že vyobrazená specifikace nemusí odpovídat zmíněné ceně, vše legalizuje.
Jak ovšem ve skutečnosti vypadají vozy za onu nejnižší cenu? Není tomu dlouho, co jsme si mohli představit základní Peugeot 508. Dnes se pro změnu přesuneme do tábora čtyř kruhů, konkrétně pak k Audi A1. Abychom se ovšem dostali k naprostému „holobytu“, budeme muset opustit český trh a zamířit na ten německý, kde nejmenší model značky startuje na sumě 21 150 Eur (cca 544 500 Kč).
Proč taková zajížďka, ptáte se? Jednoduše proto, že český konfigurátor Audi momentálně připomíná tábor sedláků po bitvě u Chlumce. Najdete v něm totiž jen vozy od A6 nahoru, u zbytku jsou hrátky prozatím zapovězené. V Německu tomu tak ovšem není, byť je třeba počítat s tím, že ona základní suma je o nějakých čtyřicet tisíc korun vyšší než u českého základu, o kterém informuje alespoň oficiální ceník.
Velké rozdíly v pojetí základního provedení ovšem nebudou a svým pojetím vás nejspíš překvapí. Pokud totiž v konfigurátoru zvolíte základní model, vykoukne na vás kabina, kde uprostřed palubky trůní v místě obvyklého umístění rádia či výstupu informačně-zábavního systému jen laciný výlisek z plastu. Nová A1 má v základu v těchto místech jen odkládací prostor jako kdysi Škoda Fabia Junior.
Mohlo by se tedy zdát, že nejlevnější A1 rádio vůbec nemá, což by bylo docela tristní, neboť třeba Kia Picanto startující v Německu na poloviční sumě (9 990 Eur/257 200 Kč) jej má. Pokud ovšem následně zapátráte ve výčtu sériové výbavy, zjistíte, že rádio MMI součástí standardu je. Nicméně ovládat jej lze pouze skrze digitální přístrojový štít, což vlastně ještě bizarnost celé situace umocňuje. Představte si totiž, že si objednáte vůz za více než půl milionu, který dorazí s 10,25palcovou obrazovkou za volantem či klimatizací, ovšem s ošklivě vypadající černou dírou.
Aby vše bylo ještě více německé, pak Audi vám v základu digitálním přístrojový štít vlastně ani nedá. Dostanete sice tu samou obrazovku, jako kterýkoli jiný model, pokud ale chcete mít všechny funkce digitálního řešení, musíte připlatit 150 Eur (asi 3 860 Kč) za „virtuální kokpit”. Bez něj si přes celé rozhraní displej naladíte leda ono rádio.
Za rozhraní MMI uprostřed palubní desky si pak musíte připlatit ještě víc. Platit ovšem nebudete pouze 805 Eur (20 800 Kč) za přípravu na multimediální systém MMI Navigation, jak se může na první pohled zdát. Konfigurátor vám totiž v daný moment automaticky přisoudí také onen virtuální kokpit s plnou funkčností, multifunkční a kůží obšitý volant a spárování s mobilem. Vše pak stojí 1 730 Eur (44 600 Kč).
Jinými slovy, i když je A1 v základu docela drahá, musíte si připlatit ještě skoro 50 tisíc korun, abyste v palubce neměli díru jako kdysi v nejlevnější Fabii. A to jsme jen u interiéru - připlatit bude třeba také minimálně za litá kola, neboť v základu má totiž A1 pouze ocelové patnáctky, jak vám ukáží záběry z konfigurátoru níže. Jistě, u německých automobilek nic nového, přesto se pořád dokola divíme, že si s tím nedají pokoj. Tohle přece musí zákazníky jen zbytečně dráždit.
Základní Audi A1 na první pohled nenabízí ani rádio. To ale ve skutečnosti má, ovládat jej ale můžete jen skrze digitální přístrojový štít, vedle nějž tak trůní nevzhledný černý plastový výlisek
Srovnání řešení středového panelu s Fabií Junior není přehnané, díra byla i v ní
Zdroj: Německý konfigurátor Audi A1
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda