Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě
21.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když automobilka udělá vůz určený pro silnice, lidé z něj udělají okruhovku. A z okruhových strojů udělají silniční verze. Aston Vulcan tomu neunikl.
Aston Martin Vulcan byl od počátku koncipován jako striktně okruhový model. Jenže to bylo nakonec některým zákazníkům málo, čemuž se při pohledu na cenu v řádu desítek milionů korun nelze divit. Britská automobilka proto začala přemýšlet, kterak by dvanáctiválcové kupé dostala na silnice. Nakonec však od konverze ustoupila, neboť přerod by prý byl velmi drahý. Malá britská firma RML ale pár týdnů poté oznámila, že si s celou záležitostí dovede poradit.
Nejste samozřejmě sami, komu vrtá hlavou, jak je možné, že RML zvládne to, co nezvládne automobilka se stoletou historií a mnohem většími zdroji. Vůbec bychom se ale ve výsledku nedivili, kdyby celou záležitost ovlivnila legislativa. Ačkoliv je Aston Martin v globálním měřítku malým výrobcem, proti RML je jistě masovkou. Proto by nejspíše musel přikročit k rozsáhlejším změnám a testům, jež s nimi a homologací souvisejí.
RML to nakonec opravdu dokázalo, možná dokonce i s tovární podporou. Máme tu tedy zejména novou kapotu, do které byly zasazeny čelní světlomety. Původní pár integrovaný do předního nárazníku nyní slouží pro denní svícení, zadní lampy jsou pak sice identické jako dosud, nicméně jednotlivé LEDkové segmenty nyní chrání plexisklo. Navíc dorazila i nová směrová světla, jež jsou součástí křídla.
Novinek ale má být ve výsledku daleko více, skrývají se v detailech. Soustředěny jsou hlavně v oblasti podvozku, který pro silniční využití musel být lehce zvýšen. Zdá se rovněž, že zadní difuzor není tak extrémní, byť stále bude patřit mezi vůbec nejvýraznější, jaké můžete na veřejných komunikacích zaznamenat. To samé lze ostatně říci o již zmiňovaném zadním křídlu.
RML bohužel zatím nezveřejnilo žádné podrobnosti, i když k prvním jízdám již firma pozvala pár britských médií. Zakrátko lze tedy očekávat příval dodatečných informací, jež se přerodu týkají. Momentálně tedy jen můžeme dodat, že výkon sedmilitrové atmosférické jednotky V12 měl zůstat na 820 koních, za čímž stojí - tak jako u celé konverze - více než osmnáctiměsíční vývoj.
Na silniční variantu byl přeměněn jediný exemplář, nicméně již dříve se mluvilo o zájmu o takový krok asi u pěti zákazníků. Pokud se tedy rozhodnou pro totéž, brzy na silnicích těchto sympatických monster násobně přibude...
Aston Martin Vulcan nakonec opravdu může na veřejné silnice. Díky firmě RML, která provedla řadu změn...
...vůči striktně okruhovému originálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 08:59 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 08:41 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Elektromobily a vse kolem nich 03.27. 18:35 - Shr3k
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda