Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě

Když automobilka udělá vůz určený pro silnice, lidé z něj udělají okruhovku. A z okruhových strojů udělají silniční verze. Aston Vulcan tomu neunikl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě

21.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když automobilka udělá vůz určený pro silnice, lidé z něj udělají okruhovku. A z okruhových strojů udělají silniční verze. Aston Vulcan tomu neunikl.

Aston Martin Vulcan byl od počátku koncipován jako striktně okruhový model. Jenže to bylo nakonec některým zákazníkům málo, čemuž se při pohledu na cenu v řádu desítek milionů korun nelze divit. Britská automobilka proto začala přemýšlet, kterak by dvanáctiválcové kupé dostala na silnice. Nakonec však od konverze ustoupila, neboť přerod by prý byl velmi drahý. Malá britská firma RML ale pár týdnů poté oznámila, že si s celou záležitostí dovede poradit.

Nejste samozřejmě sami, komu vrtá hlavou, jak je možné, že RML zvládne to, co nezvládne automobilka se stoletou historií a mnohem většími zdroji. Vůbec bychom se ale ve výsledku nedivili, kdyby celou záležitost ovlivnila legislativa. Ačkoliv je Aston Martin v globálním měřítku malým výrobcem, proti RML je jistě masovkou. Proto by nejspíše musel přikročit k rozsáhlejším změnám a testům, jež s nimi a homologací souvisejí.

RML to nakonec opravdu dokázalo, možná dokonce i s tovární podporou. Máme tu tedy zejména novou kapotu, do které byly zasazeny čelní světlomety. Původní pár integrovaný do předního nárazníku nyní slouží pro denní svícení, zadní lampy jsou pak sice identické jako dosud, nicméně jednotlivé LEDkové segmenty nyní chrání plexisklo. Navíc dorazila i nová směrová světla, jež jsou součástí křídla.

Novinek ale má být ve výsledku daleko více, skrývají se v detailech. Soustředěny jsou hlavně v oblasti podvozku, který pro silniční využití musel být lehce zvýšen. Zdá se rovněž, že zadní difuzor není tak extrémní, byť stále bude patřit mezi vůbec nejvýraznější, jaké můžete na veřejných komunikacích zaznamenat. To samé lze ostatně říci o již zmiňovaném zadním křídlu.

RML bohužel zatím nezveřejnilo žádné podrobnosti, i když k prvním jízdám již firma pozvala pár britských médií. Zakrátko lze tedy očekávat příval dodatečných informací, jež se přerodu týkají. Momentálně tedy jen můžeme dodat, že výkon sedmilitrové atmosférické jednotky V12 měl zůstat na 820 koních, za čímž stojí - tak jako u celé konverze - více než osmnáctiměsíční vývoj.

Na silniční variantu byl přeměněn jediný exemplář, nicméně již dříve se mluvilo o zájmu o takový krok asi u pěti zákazníků. Pokud se tedy rozhodnou pro totéž, brzy na silnicích těchto sympatických monster násobně přibude...


Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 1 - Aston Martin Vulcan RML 2017 prvni kus 01Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 2 - Aston Martin Vulcan RML 2017 prvni kus 02Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 3 - Aston Martin Vulcan RML 2017 prvni kus 03Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 4 - Aston Martin Vulcan RML 2017 prvni kus 04Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 5 - Aston Martin Vulcan RML 2017 prvni kus 05Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 6 - Aston Martin Vulcan RML 2017 prvni kus 06Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 7 - Aston Martin Vulcan RML 2017 prvni kus 07
Aston Martin Vulcan nakonec opravdu může na veřejné silnice. Díky firmě RML, která provedla řadu změn...

Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 8 - Aston Martin Vulcan Goodwood 01Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 9 - Aston Martin Vulcan Goodwood 02Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 10 - Aston Martin Vulcan Goodwood 03Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 11 - Aston Martin Vulcan Goodwood 04Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 12 - Aston Martin Vulcan Goodwood 05Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 13 - Aston Martin Vulcan Goodwood 06Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 14 - Aston Martin Vulcan Goodwood 07Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 15 - Aston Martin Vulcan Goodwood 08Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 16 - Aston Martin Vulcan Goodwood 09Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 17 - Aston Martin Vulcan Goodwood 10Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 18 - Aston Martin Vulcan Goodwood 11Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 19 - Aston Martin Vulcan Goodwood 12Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 20 - Aston Martin Vulcan Goodwood 13Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě - 21 - Aston Martin Vulcan Goodwood 14
...vůči striktně okruhovému originálu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše