Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tato věc umí ochránit váš vůz od zničení na špatné silnici. Teď je skoro pro každého
25.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Systémy, které umí reagovat na kvalitu resp. nekvalitu silnic a tomu automaticky přizpůsobit chování vozu, známe z drahých aut. Ford teď něco takového dostal do obyčejného Focusu.
Jistě se s námi nebudete přít o skutečnosti, že stav českých silnic a dálnic není zrovna ideální. Vlastně se dá v mnoha případech mluvit o tragédii, která je schopná zlikvidovat podvozek vašeho vozu, dříve než řeknete „šve-ve-ve-c“. Ford se ovšem rozhodl, že s tímto tradičním nešvarem - nejen naších cest - zatočí. Nový Focus proto dostal technologii, který je schopna detekovat díry na vozovce a zredukovat jejich negativní dopad.
Rozhodně ovšem nepočítejte s tím, že by modrý ovál svůj nový hatchback osadil vpředu sypačem asfaltu a vzadu válcem. Místo toho tu máme elektricky ovládané tlumiče, které lze ve Velké Británii pořídit za příplatek 650 liber (cca 19 200 Kč), a dvanáct senzorů. Ty monitorují vozovku, ony díry ve vozovce tak zaznamenají ještě předtím, než do nich vůz vjede.
Jakmile se tak stane, dochází k automatickému přitažení tlumičů na nejtužší úroveň. Díky tomu nemá kolo dle Fordu zapadnout tak hluboko do díry, což snižuje diskomfort ve voze a zároveň také redukuje riziko poškození ráfku či tlumiče. Systém přitom má být efektivnější hlavně v zadních partiích, kde má systém více času na úpravu podvozku.
Tato technologie byla představena již minulý rok ve Spojených státech, letos v létě pak přichází do Evropy. Zatím je v souvislosti s ní zmiňován pouze britský trh, další země ovšem budou velmi rychle následovat. Očekávat tuto novinku tedy můžeme i v Česku, kde zřejmě vůz na mnoha cestách „nouzové” nastavení ani neopustí. Zda je to ale dobře či nikoliv, na to vám nejlépe odpoví vlastní pozadí.
Popsaný adaptivní podvozek je aktuálně k mání pouze pro motor 1,5 EcoBoost, a to na úrovních ST-Line (21 500 Kč), Titanium a Vignale (obě 25 500 Kč). V srpnu pak dorazí ještě dvoulitrový turbodiesel EcoBlue, který bude umět negativní dopad děr redukovat rovněž. Kolik si ovšem zákazníci budou muset připlácet, zatím není známo.
Nový Ford Focus bude řešit díry na silnici, na základě dat senzorů totiž ještě před jejich přejezdem přitvrdí podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis