Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět

Takhle vypadá splněný sen jednoho technika značky. Přepracovaná třída E má teď portálové nápravy i benzinový šestiválec pod kapotou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět

21.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Takhle vypadá splněný sen jednoho technika značky. Přepracovaná třída E má teď portálové nápravy i benzinový šestiválec pod kapotou.

S šílenými off-roadovými kreacemi má Mercedes-Benz bohaté zkušenosti. Stačí vzpomenout na nedávné modely G63 6x6 a G500 4x4^2. Tato dvojka nově dostala sourozence, který se taktéž chlubí portálovými nápravami, přímo automobilka s ní ovšem v tuto chvíli má jen málo společného. Pochopitelně, vyrobila výchozí vůz, jímž je třída E v provedení All-Terrain. A zaměstnala jako technika Jürgena Eberleho, který výsledný stroj ve svém volném čase stvořil.

Pojmenoval jej All-Terrain 4x4^2, přičemž vůči standardu se liší hlavně oněmi portálovými nápravami. Jejich zástavba výraznou měrou proměnila světlou výšku, jež narostla z 15 na téměř 41 centimetrů. Zároveň byl o 20 centimetrů rozšířen rozchod, ve všech rozích pak najdeme 31palcové off-roadové pneumatiky. Zdá se tedy, že jde o ideál každého milovníka jízdy v terénu, k dokonalosti mu ovšem cosi chybí.

Eberle sice dodal nové nápravy, na rozdíl od dvojice oficiálních off-roadových kreací však nejsou doplněny redukční převodovkou či uzamykatelnými diferenciály. Navíc byl zachován i podvozek ze standardní třídy E All-Terrain, vzadu tedy i nadále najdeme multi-link. Ač zde tedy máme poměrně velkorysé nájezdové úhly vpředu (35,8 stupně) a vzadu (35,6 stupně) či brodivost 51 cm, verze 4x42 zůstává takříkajíc na půli cesty.

Je ovšem možné, že do budoucna se dočkáme zlepšení schopností mimo zpevněný asfalt, myšlenkou jeho výroby se totiž zabývá i samotná automobilka, která byla z díla jednoho svého zaměstnance přímo nadšena. Zatím je ale vše ve fázi zvažování, extrémní Éčko tedy ještě nějaký ten pátek bude unikátem. To přitom není dáno jen změnami na podvozku, ale také v motorovém prostoru, kde se rovněž odehrála rošáda.

Standardně jsou všechny verze provedení All-Terrain poháněny dieselovým motorem, zde ovšem svou práci odvádí 3,5litrový benzinový šestiválec doplněný turbodmychadlem. Na všechna čtyři kola míří skrze automatickou převodovku 328 koní a dle svého tvůrce dostatek točivého momentu na to, abyste nikde neuvázli. Ani tím nám ale změny nekončí, dále můžeme zmínit ještě vytažené karbonové blatníky.

Interiér již zůstává prakticky ve standardu, což platí o výbavě i prostornosti. Nic dalšího ale již dodat nemůžeme. Jsme ovšem zvědavi, zda se Mercedes skutečně neobvyklého díla chopí a pustí do prodeje limitovanou edici, které by navíc ještě mohl dodat redukci či tuhou zadní nápravu a schopnosti vozu v terénu tak ještě umocní.


Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět - 1 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 01Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět - 2 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 02Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět - 3 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 03Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět - 4 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 04Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět - 5 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 05Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět - 6 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 06Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět - 7 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 07Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět - 8 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 08Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět - 9 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 09Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět - 10 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 10
Mercedes E All-Terrain 4x4^2 vypadá jako off-roadový ideál, k dokonalosti mu ale chybí redukce či uzamykatelné diferenciály. Existuje ovšem naděje na světlejší zítřky

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.