Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technika ostrého Hyundai i30 N odhalena únikem, dostane i chytrý samosvor
14.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První hot hatch značky počítá s dvěma variantami benzinového dvoulitru. Doplní jej agresivnější karoserie a elektronicky ovládaný samosvor E-LSD.
Loni v Paříži korejská automobilka vyrukovala s konceptem RN30, který asi leckoho dostal do kolen. Hyundai totiž třídveřovému hatchbacku dodalo do vínku agresivní karoserii, pod kterou se skrývalo 380 koní. Značka navíc dodala, že tato studie je předzvěstí sériového modelu i30 N, který bude první vlaštovkou sportovní divize značky a jenž můžeme očekávat ještě letos.
Aktuálně vše vede k ženevskému debutu. Vůz totiž již má za sebou neveřejnou prezentaci, během které byla zmíněna celá řada nových informací. Ty nejzajímavější souvisí s výkonem, který bude produkovat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Jak přitom bylo již dříve naznačeno, i30 N dorazí ve dvou verzích, z nichž ta první nabídne 250 a druhá 275 koní.
Souběžně s vozem Korejci představí elektronicky ovládaný mechanický samosvorný diferenciál E-LSD, který se v jejich nabídce objevuje poprvé. Zatím ovšem není jasné, zda jej dostanou obě varianty či pouze ta výkonnější. V jejím případě ale máme čekat tužší podvozek a nastavení určené k jízdě po okruhu, jak loni naznačil šéf vývoje Albert Biermann.
Spekulovat pak můžeme o vizuálních modifikacích, které od sebe obě varianty budou odlišovat. Nicméně verze s 250 i 275 koňmi mají dostat do vínku unikátní nárazníky vpředu i vzadu, mohutnější boční prahy, velká litá kola a střešní spoiler. Kromě toho dorazí i čtveřice koncovek, z nichž vždy dvě po každé straně mají rámovat difuzor.
Tyto kosmetické doplňky nabídne sportovní divize N i majitelům standardního hatchbacku, jenž nehodlají utrácet za výkon. Kromě toho Hyundai pracuje i na dalších karosářských verzích modelu i30, u nichž se taktéž očekává tovární tuning. Spojovacím článkem pak ve všech případech bude šestistupňový manuál, automat dorazí až v roce 2019.
Slidy z interní prezentace odhalují mnohé
Hyundai i30 N se nám ukázalo již na řadě špionážních záběrů, s menší i větší kamufláží
Předzvěstí vozu se stal pařížský koncept RN30, který do vínku dostal dokonce 380 koní
Zdroj: Autoherald přes Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva