Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tento kouzelně blyštivý karavan je jedním z nejluxusnějších vůbec, stojí podle toho
10.11.2018 | Mirek Mazal
Vypadá jako z filmu pro pamětníky, je ale zbrusu nový a pyšní se spoustou moderních komfortních prvků. Stojí za ním neuvěřitelná historie, která s úspěchem podporuje tučnou cenovku.
Pod pojmem „kempování” si spousta lidí představí relativně levnou dovolenou na nejrůznějších místech světa. Stany, karimatka, ešus, večerní táborák... Tak kempování skutečně vypadat může, ale nemusí. Záliba v podobném způsobu cestování mnoha lidem zůstala, ne však nutně z ekonomických důvodů. Majetnější nomádi přešli do pohodlí patřičně vybavených karavanů, které často zvládají celoroční cestování po světě v komfortu mnohahvězdičkového hotelu. Za pojízdný apartmán jde snadno utratit celé jmění a Bowlus Road Chief 26 je jedním z extrémních důkazů.
Na první pohled vám může přijít jako pouhý plagiát, však nelakované karoserie z leštěného hliníku a spousta viditelných nýtů jsou doménou slavných Airstreamů. V tomto kontextu je ale realita přesně opačná - byla to značka Airstream, která přišla s podobě vyhlížejícími příbytky na kolech jako druhá, na originál se právě díváte.
Jeho historie sahá daleko do minulosti, kdy stavitel letadel Hawley Bowlus potřeboval pro studenty létání postavit lehký cestovní přívěs, který by mohl přepravovat posádky na vzdálená místa. Do aerodynamicky navrženého vozíku přidal palandy, a dal tak vzniknout vůbec prvnímu cestovnímu přívěsu na světě. Stalo se tak v roce 1934, kdy byla dokončena stavba hliníkového nýtovaného karavanu a v Kalifornii tím vznikl fenomén lesklého Bowlusu Road Chief.
Nejnovější verzi z roku 2018 zdobí 5 000 velkých nýtů na leštěném hliníkovém povrchu obepínajícím celohliníkový rám. Kompletní stavba prý netrpí korozí, návazné panely karoserie vytváří jednolitý monokok imunní proti nečistotám z provozu. Všechny důležité části jako zásoba propanu, baterie či nádrže jsou uloženy uvnitř silné skořepiny s výklopnými dveřmi.
Bowlus 26 není žádný drobek, téměř osm metrů dlouhý karavan váží se všemi náplněmi až 1 814 kilogramů. Výrobce slibuje vysokou stabilitu při tažení díky nízkému těžišti a vhodnému tvaru. Zužující se tělo po vzoru letadel by mělo zaručovat relativně malou spotřebu pohonných hmot a vysoký dojezd tažného vozu na jedno natankování. Členové mobilní domácnosti se nemusí bát nedostatku prostoru na úkor provozu, s vnitřní výškou 1,9 metru se vzpřímeně postaví průměrný Evropan.
Díky prodloužené konstrukci může být tento příbytek obývaný současně čtyřčlennou rodinou. Samozřejmě, vejde se i návštěva, ale v rámci počtu lůžek jsou maximem čtyři osoby. Všichni mají zaručeno dostatečné vybavení pro příjemný výlet za poznáním. Kromě kvarteta postelí se uvnitř nachází koupelna se sprchou a oddělenou toaletou. Chvíle klidu lze strávit v obývací části s dvěma pohovkami. K dispozici je také potřebné kuchyňské vybavení se dřezem a užitečnými spotřebiči. Vnitřní stěny interiéru jsou obloženy pravým dřevem pro příjemnější vnímání prostoru, hezké zpříjemní skládací markýza nebo venkovní sprcha.
Blyštivý karavan vypadá jako z historického filmu, nový model vzhledem nepokrytě odkazuje na slavné předchůdce, vybaven je ale všemi novodobými funkcemi. Nechybí například vyhřívání podlahy, klimatizace, elektrický rozvod nebo palubní Wi-Fi. Elektroniku dopují lithium-fosfátové baterie s výdrží prý přes více než 3 000 nabíjecích cyklů, což má představovat 8 až 10 let intenzivního kempování. O elektrickou energii se pak starají jako solární panely, tak generátor.
Je to opravdu luxusní karavan par excellence a jeho cena tomu odpovídá. Výrobce odkazuje na originální vzhled a bohatou historii, kterou využil k vybudování útulného zázemí do všech koutů světa. Vše vyjde případného kupce nejméně na 185 000 dolarů, tedy asi 4,2 milionu Kč. A příplatková výbava může tuto cifru posunout o další miliony korun výše. Stačilo by to slušný domek za městem, ale tomu by chyběla každý den nová adresa...
Bowlus Road Chief je nové provedení kdysi převratného karavanu. Dispozičně vyniká, materiály jsou výjimečné, ale také podle toho vypadá cena
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda