Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí
16.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Druhá generace Autopilotu by se měla brzy dostávat do vozů Tesla. Bude schopnější, ale bude potřebovat vlastní řídící jednotku, mimo jiné.
Tesla připravuje Autopilot 2.0, druhou generaci svého trochu nešťastně nazvaného systému „autonomního” řízení. To je v současné podobě v podstatě kombinací adaptivního tempomatu s aktivním udržováním v jízdních pruzích a v praxi neumí o moc víc než nabídnou některé jiné značky včetně např. Mercedesu. Druhá generace by ale měla v nejpokročilejší fázi nabídnout i skutečně autonomní jízdu, zní z automobilky Tesla.
Nejsou to veřejná prohlášení Elona Muska, takže na nich může být víc pravdy než obvykle, ale přesto buďme zdrženliví. Faktem je, že nová generace Autopilotu bude využívat třech kamer v přední části auta - standardní se záběrem 50°, která bude hlavní kamerou, druhou širokoúhlou se záběrem 150°, která bude hlídat i okolní pruhy, cyklisty a chodce, a třetí se záběrem 25°, která má sloužit zejména jako záložní.
Podle již starších slov Elona Muska má také Autopilot i nadále fungovat na principu radarů a nepřecházet k lidarům, protože „klasický” radar je odolnější proti dešti či mlze. Autopilot 2.0 by měl mít jeden v každém rohu vozu, pro ještě přesnější hlídání prostoru okolo. Celkem tedy bude na voze pět radarů.
Princip funkce Autopilotu by ale měl zůstat stejný - auto si má stahovat patřičné čtverce vysoce detailních map ze serverů Tesly podle toho, kde se zrovna nachází. Tyto vysoce detailní mapy tvoří a hlavně zdokonalují sami řidiči vozů Tesla při jejich provozu; jistě jste už zachytili zmínku o tom, že všichni řidiči vozů Tesla pomáhají zdokonalovat jejich fungování.
Vývoj hardware je ve velmi pokročilých stádiích. Podstatný rozdíl mezi současným stavem a Autopilotem 2.0 je ten, že ten současný je řízen v rámci MCU, Media Control Unit, jedné z mnoha řídících jednotek ve voze. Podle dostupných informací bude Autopilot 2.0 potřebovat samostatnou řídící jednotku. Údajně už je vytvořen počítačový program, který na novém hardwaru, nejspíš včetně separátní řídící jednotky, umí provozovat současnou verzi Autopilotu. Je samozřejmé, že se dílčí aktualizace budou do vozů dostávat po internetu, stejně jako dosud.
Co zatím nevíme, je, kdy lze očekávat Tesly kompletně hardwarově vybavené pro Autopilota 2.0 ve výrobě - nebo jestli dokonce už nejsou vyráběny. Obrázky krytu stereo-kamer na Modelu X níže by mohly něco takového naznačovat, standardně má současný Autopilot kameru v čelním skle jen jednu. I na voze, kde byl tenhle díl objeven, byla kamera jedna, ale druhý otvor nebyl zaslepen, jak tomu bývalo dříve.
Stejně tak není známé případné zvýšení ceny tohoto systému, resp. celého auta. Víme ale, že novinky budou velké, alespoň dle slov Elona Muska z posledního rozhovoru s investory: „Co se připravuje, lidi překvapí,” řekl. „Přijde to dříve, než čekají,” dodal, a pokračoval, že pokud tahle technologie přijde působivá jemu, „ostatní lidé budou skutečně ohromeni”.
Toto je uniklé schéma zapojení trojice kamer. Od doby úniku ale prý bylo změněno
Kryt se dvěma otvory pro kamery u Modelu X, který Electrek zachytil minulý měsíc
Rozdíl mezi mapou pro normální navigaci (vlevo) a mapou s vysokou přesností, kterou používá Tesla (vpravo)
Lepší autopilot Tesly má prý v budoucnu znamenat i skutečnou autonomní jízdu
Zdroje: Electrek poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda