Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Autopilot 2.0 bude mít tři kamery a pět radarů, lidi prý ohromí
16.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Druhá generace Autopilotu by se měla brzy dostávat do vozů Tesla. Bude schopnější, ale bude potřebovat vlastní řídící jednotku, mimo jiné.
Tesla připravuje Autopilot 2.0, druhou generaci svého trochu nešťastně nazvaného systému „autonomního” řízení. To je v současné podobě v podstatě kombinací adaptivního tempomatu s aktivním udržováním v jízdních pruzích a v praxi neumí o moc víc než nabídnou některé jiné značky včetně např. Mercedesu. Druhá generace by ale měla v nejpokročilejší fázi nabídnout i skutečně autonomní jízdu, zní z automobilky Tesla.
Nejsou to veřejná prohlášení Elona Muska, takže na nich může být víc pravdy než obvykle, ale přesto buďme zdrženliví. Faktem je, že nová generace Autopilotu bude využívat třech kamer v přední části auta - standardní se záběrem 50°, která bude hlavní kamerou, druhou širokoúhlou se záběrem 150°, která bude hlídat i okolní pruhy, cyklisty a chodce, a třetí se záběrem 25°, která má sloužit zejména jako záložní.
Podle již starších slov Elona Muska má také Autopilot i nadále fungovat na principu radarů a nepřecházet k lidarům, protože „klasický” radar je odolnější proti dešti či mlze. Autopilot 2.0 by měl mít jeden v každém rohu vozu, pro ještě přesnější hlídání prostoru okolo. Celkem tedy bude na voze pět radarů.
Princip funkce Autopilotu by ale měl zůstat stejný - auto si má stahovat patřičné čtverce vysoce detailních map ze serverů Tesly podle toho, kde se zrovna nachází. Tyto vysoce detailní mapy tvoří a hlavně zdokonalují sami řidiči vozů Tesla při jejich provozu; jistě jste už zachytili zmínku o tom, že všichni řidiči vozů Tesla pomáhají zdokonalovat jejich fungování.
Vývoj hardware je ve velmi pokročilých stádiích. Podstatný rozdíl mezi současným stavem a Autopilotem 2.0 je ten, že ten současný je řízen v rámci MCU, Media Control Unit, jedné z mnoha řídících jednotek ve voze. Podle dostupných informací bude Autopilot 2.0 potřebovat samostatnou řídící jednotku. Údajně už je vytvořen počítačový program, který na novém hardwaru, nejspíš včetně separátní řídící jednotky, umí provozovat současnou verzi Autopilotu. Je samozřejmé, že se dílčí aktualizace budou do vozů dostávat po internetu, stejně jako dosud.
Co zatím nevíme, je, kdy lze očekávat Tesly kompletně hardwarově vybavené pro Autopilota 2.0 ve výrobě - nebo jestli dokonce už nejsou vyráběny. Obrázky krytu stereo-kamer na Modelu X níže by mohly něco takového naznačovat, standardně má současný Autopilot kameru v čelním skle jen jednu. I na voze, kde byl tenhle díl objeven, byla kamera jedna, ale druhý otvor nebyl zaslepen, jak tomu bývalo dříve.
Stejně tak není známé případné zvýšení ceny tohoto systému, resp. celého auta. Víme ale, že novinky budou velké, alespoň dle slov Elona Muska z posledního rozhovoru s investory: „Co se připravuje, lidi překvapí,” řekl. „Přijde to dříve, než čekají,” dodal, a pokračoval, že pokud tahle technologie přijde působivá jemu, „ostatní lidé budou skutečně ohromeni”.
Toto je uniklé schéma zapojení trojice kamer. Od doby úniku ale prý bylo změněno
Kryt se dvěma otvory pro kamery u Modelu X, který Electrek zachytil minulý měsíc
Rozdíl mezi mapou pro normální navigaci (vlevo) a mapou s vysokou přesností, kterou používá Tesla (vpravo)
Lepší autopilot Tesly má prý v budoucnu znamenat i skutečnou autonomní jízdu
Zdroje: Electrek poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva