Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla jde zas proti proudu, servisně vrací své zákazníky do časů starých škodovek
24.5.2019 | Petr Prokopec
Automobilky se v posledních letech tváří, že nejlepší je, když si lidé na svých autech nebudou opravovat vůbec nic. Tesla je očividně jiného názoru, její nový manuál toho budiž důkazem.
Pokud patříte mezi dříve narozené, pak nejspíše pamatujete na dobu, kdy většina z nás vozila v prostoru za zadními sedadly Škody 120 a spol. krabici s různými šroubky, matičkami a dalšími komponenty, klidně i celým alternátorem, rozdělovačem nebo karburátorem. Za pomoci kladiva, šroubováku a kombinaček pak nebyl problém opravit pomalu kdykoliv a cokoliv. To vše se ale změnilo ve chvíli, kdy auta začala být prošpikovaná elektronickými systémy, s nimiž si často lámou hlavu i specialisté. V případě problému tak momentálně všichni spíše než po nářadí saháme po mobilním telefonu s číslem nejbližšího autoservisu.
Tesla však znovu hodlá dokázat, že kráčí proti proudu. Kalifornská automobilka totiž pouhé dva měsíce poté, co zrušila pravidelné servisní prohlídky svých aut s tím, že nejsou potřeba, přichází s novou uživatelskou příručkou pro majitele Modelu 3. A ta do značné míry připomíná knihy, se kterým jsme měli co do činění před několika dekádami. Ani jedna činnost samozřejmě nevyžaduje doktorát z raketových věd a ještě v době oněch škodovek by se takovému postupu nikdo nedivil. U Tesly prosazující modernizaci za každou cenu je však překvapivý, neboť konkurence jde přesně opačným směrem.
Abychom ale nemluvili jen obecně, můžeme dodat, že příručka se týká kupříkladu instalace předního držáku registrační značky. Ta totiž není ve všech Státech povinná, Tesla tak sériově zákazníkům montuje pouze držák zadní. Servis nemusíte obtěžovat ani v případě, že je potřeba třeba doplnit kapalinu ostřikovačů čelního okna nebo instalovat či naopak sejmout aerodynamické kryty litých kol.
To jsou banality, zajímavější je, že Tesla nechá zákazníky provádět i poněkud složitější operace, jako je třeba výměna filtru kabiny, a to přesto, že přitom hrozí poranění a dokonce i smrt, pokud budou odhalené či poškozené kabely palubního systému. Stejně tak zaskočí možnost domácí kalibrace otevírání elektricky ovládaných oken a další už relativně složité servisní úkony.
Snad ještě překvapivější je ale skutečnost, že pro Teslu je tento stav není konečnou, ale jen prvním krokem k ještě odvážnějšímu cíli. Tím má být možnost samoopravy prakticky celého vozu, tedy i elektrického pohonného ústrojí. Z toho důvodu ostatně automobilka již loni pustila online katalog veškerých náhradních dílů pro všechny své modely. Zdá se tedy, že staré pořádky zmiňované v úvodu jsou zpět, jen u toho nebude Škoda se svým archaickým pohonným ústrojím, nýbrž moderní Tesla, jejíhož ústrojí se bojí i požárníci. Některým z nás možnost domácích oprav u moderních aut chybí, takže nepochybujeme o tom, že se najdou tací, kteří právě takový přístup ocení.
Tesla přišla s uživatelskou příručkou, díky které si Model 3 můžete do značné míry opravit sami. Možnosti domácích oprav se tak vrací na scénu z oho nejméně pravděpodobného směru
Zdroje: Tesla, CNBC
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva