Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model 3 jako jediné auto překoná Ladu Vesta, nabídkou výbavy
8.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste měli pocit, že Vesta má nejjednodušší ceník současnosti, pak u Tesly poznáte nové limity. Na výběr totiž nebude zprvu prakticky nic.
Není tomu dlouho, co se online objevily technické údaje Tesly Model 3. Kromě dojezdu převyšujícího 345 kilometrů a akcelerace na stovku, která zabere 5,6 sekundy, nechyběla ani zmínka o možnostech individualizace. Ve srovnání s větším Modelem S budou mít zákazníci daleko nižší možnosti, u Modelu 3 padla zmínka o možnosti vybírat jen z necelé stovky možností konfigurace. Tak tomu však až v někdy v budoucnu, pro začátek se Tesla rozhodla vydat cestou Lady.
Pokud poslední větě v předchozím odstavci nerozumíte, je třeba se vrátit na přelom loňského a letošního roku. V té době byl zveřejněn slovenský ceník modelu Vesta, který slovu „stručnost“ dával nový význam. K dispozici totiž byl jeden motor, dvě převodovky, dvě úrovně výbavy a tři příplatkové prvky - metalíza, povinná výbava a vanička do kufru. Zdánlivě vrchol minimalizace, u Tesly ale budou možnosti ještě omezenější.
Elon Musk oznámil, že „přinejmenším v počáteční fázi výroby se musíte rozhodnout, jakou chcete barvu a jakou velikost kol“. To je ale vše, více možností zákazníci mít nebudou a všichni tak dostanou kupříkladu stejné provedení interiéru. Šéf automobilky přitom již nezmínil, kdy se nabídka rozšíří. Určitý posun se dá očekávat na počátku příštího roku, kdy má dorazit verze 4x4.
Konfigurátor (i náplň tohoto slova jistě dostane rázem nový rozměr...) by měl být spuštěn na počátku příštího měsíce, jako první přitom budou továrnou uspokojeni zájemci, kteří složili zálohu ve výši 1 000 USD (cca 23 500 Kč) a stojí na čele čekací listiny. Ta je docela dlouhá, neboť Tesla krátce po odhalení konceptu oznámila, že eviduje 373 000 objednávek. Ani to nebyla konečná, od té doby mělo toto číslo růst každým týdnem.
Na jakou výši se ale počet zájemců vyšplhal? To nikdo mimo Teslu neví, Musk to neřekl ani investorům, i když dokola opakuje, že počet rezervací stoupá a stoupá. Pouze uvedl, že pokud zákazník sepíše objednávku nyní, přijde na něj řada nejdříve na konci příštího roku. To by mohlo naznačovat, že klientů je vůči původním takřka 400 tisícům ještě o dost víc, reálně ale počítá spíše s pomalejší výrobou než avizovaných 500 tisíc aut za rok.
Vše má tedy spojitost s postupným náběhem výroby, kdy pro letošek se týdenní produkční kvóta má vyšplhat maximálně na 5 000 aut. Dvojnásobné mety, tedy 10 tisíc aut týdně, chce Tesla dosáhnout v příštím roce, dost možná tedy během příštích 18 měsíců nemusí vzniknout ani půl milionu aut.
Musk přesný počet objednávek neprozrazuje záměrně, pochopitelně. Prý tak činí proto, že „by lidé prchli a udělali by si špatné závěry na této cifře založené“, pokud by jej zveřejnil. Že by jich bylo tolik, že by se bál nezájmu z obavy o příliš pozdní dodání při dnešní objednávce? Nebo je jich naopak nečekaně málo? O tom můžeme jen spekulovat...
Teslu Model 3 jsme si na špionážních fotkách mohli představit ve stříbrné...
...nebo černé barvě. Právě volba odstínu karoserie bude vedle velikosti litých kol jedinou možností, již zákazníci v konfigurátoru pro začátek dostanou
Zákazníci tak budou mít na výběr ještě méně možností výbavy než kupující Lady Vesta na Slovensku - ty mohou vybírat alespoň ze dvou úrovní výbavy a tří příplatků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva