Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model 3 nafocena do detailu, ukázala ohromné nepravidelné spáry karoserie
12.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jde sice o předprodukční exemplář, i od takového ale člověk čeká kvalitu blížící se finálnímu produktu. Není tu, a to ani zvenční, ani uvnitř.
O chystané Tesle Model 3 jsme sepsali již bezpočet článků. Není tak vlastně oblast, kde by vás elektrická novinka mohla zaskočit. Blíže jsme si totiž mohli přiblížit její specifikace či výbavu. Kromě toho vešlo již dříve ve známost, že automobilka hodlá pořádně zariskovat, neboť uvedla, že vynechá testovací fázi prototypů v provozu a zrychlí i přípravu výroby. Nové snímky předprodukčního exempláře ale naznačují, že tato hra vabank se nemusí vyplatit.
Stříbrný Model 3 byl nafocen během postávání u Superchargeru do opravdu nejmenšího detailu, pročež si můžeme prohlédnout nejen příď, která bude po pár dnech bez myčky připomínat mobilní mucholapku, ale také záď osazenou manuálním víčkem ukrývajícím zásuvku pro dobíjení. Ukazuje se tedy, že Tesla skutečně u své novinky šetřila, kde to šlo, aby cenu dostala co nejníže - Model S a Model X mají luxusnější a na obsluhu příjemnější magnetické víko.
Zrovna tyto oblasti ovšem náš zrak tolik nepřitahují, značné pozornosti se netěší ani 19palcové ráfky vpředu a vzadu obuté do celoročních pneumatik Continental o rozměru 235/40. Místo toho zde prim hrají spáry karoserie, které rozhodně neodpovídají milionové ceně, jakou by Model 3 měl na americkém trhu po uplatnění dotací mít. Místo toho se zde pomalu díváme na vůz, který má za sebou těžkou havárii, po níž byl seskládán z několika různých exemplářů.
Je samozřejmě na místě dodat, že jde o předprodukční prototyp, u nichž se na milimetr zas až tak nehledí, a to nikoliv jen u Tesly, ale ani u dalších automobilek. Nicméně v případě Modelu 3 se Elon Musk kasal pokročilými počítačovými simulacemi, které měly znamenat kvalitní výrobu hned na první pokus. Ukazuje se však, že buď tyto exempláře byly vyrobeny způsobem dalece se neblížícím tomu, kterým mají být vyráběny produkční kusy, nebo je skutečný svět o trochu komplikovanějším jiným místem, než jej vidí Elon Musk.
Co dodat? Snad jen doufání, že u zákaznických vozů již vše bude v pořádku. Pokud ale nikoliv, pak se zde skutečně začíná rozehrávat ten nejčernější scénář, který jsme naznačovali - tedy že bezprecedentní urychlení příprav zahájení sériové výroby v červenci bude kamenem úrazu značky. Model 3 bude totiž pro řadu lidí jediným autem v rodině, a proto na něj bude nahlíženo daleko kritičtěji než na předchozí vozy značky, které lidé spojovali s jistým průkopnictvím a představovaly pro ně „dočasně odložitelnou alternativu” k jiným autům.
Nic bližšího ale již v tomto ohledu nelze zmínit, pročež jen dodáme, že kromě stříbrného exempláře byla v posledních dnech nafocena i bílo-černo-modrá trojice. I v těchto barvách jsme si přitom Teslu Model 3 mohli prohlédnout již dříve, nicméně nyní testovací jezdci zjevně zapomněli zatáhnout okénka a zakrýt palubní desku. Kokpit novinky si tedy můžeme prohlédnout taktéž do posledního detailu.
Je přitom dost možné, že z něj budete mít stejný pocit jako ze špatně spasovaného exteriéru. Ačkoliv zde totiž máme rozměrný centrální displej, vše působí tak nějak staromilsky - zvláště volant se dvěma tlačítky vypadá jako z 90. let minulého století, kdy multifunkční kousky teprve startovaly kariéru. Zde sice většinu funkcí dostane na povel onen displej či hlasové ovládání, to ale na dojmu nic nemění.
Je ale možné, že po spatření tristního provedení exteriéru jsme vůči Model 3 zaujatí a příliš upěnlivě hledáme další nedostatky. Výsledný názor si proto raději udělejte sami - znovu ovšem dodáváme, že se koukáte na vůz za zhruba 1 milion korun, který nabídne baterie o kapacitě 75 kWh, stovku za 5,6 sekundy, pohon zadních kol a ryze standardizovaný interiér. Další personalizace totiž přijde až záhy a jistě za další peníze...
Tesla Model 3 byla nafocena do detailu nejen zvenčí...
Zdroje: WattLOL8@Imgur, inamachineshop@Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis