Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla Model 3 zná své ceny pro Evropu. K čemukoli dostupnému má vážně daleko
6.12.2018 | Petr Prokopec
O Tesle Model 3 se často mluví jako o prvním pořádném elektrickém autě pro masy. Přinejmenším v Evropě to rozhodně platit nebude, ani základ nedostanete pod 1,5 milionu Kč.
Na počátku července loňského roku Tesla odstartovala výrobu dlouho očekávaného nového Modelu 3. První exempláře si sice přebrali pouze zaměstnanci automobilky či jejich známí a rodinní příslušníci, nicméně posléze se dočkala i běžná klientela. Ovšem pouze ta americká, a tak tomu vlastně bylo po řadu dalších měsíců, i když Tesla dle svého tvrzení navýšila týdenní produkci nad pět tisíc exemplářů. Zdálo se tedy, že Evropa bude mít smůlu, i kdyby montážní linky jely čtyřiadvacet hodin denně.
Nakonec jsme se ovšem dočkali, Model 3 totiž konečně míří přes oceán. Prozatím přitom byly stanoveny ceny pro Německo, Francii, Nizozemí, Španělsko, Švédsko a Norsko, kde bude elektrický sedan k dispozici ve dvou variantách. V obou případech lze počítat se dvěma elektromotory a tedy pohonem všech kol, přičemž základní provedení startuje na nám nejbližším německém trhu na 57 900 Eur (cca 1 503 300 Kč). Za verzi Performance pak dáte 68 600 Eur (1 781 100 Kč).
Cenově dostupný elektromobil, kterým Model 3 přinejmenším chtěl být, to tedy rozhodně není, alespoň prozatím. Situaci zlepší zadokolka s menším dojezdem a 261 koňmi, která by se měla objevit nejdříve za rok a startovat u našich sousedů na částce 39 745 Eur (1 031 900 Kč). Zákazníci přitom v jeho případě budou moci počítat se stovkou za 5,6 sekundy a teoretickým dojezdem 418 kilometrů, jenž byl vypočítán dle nové měřicí procedury WLTP.
Známa jsou samozřejmě i data k již nabízeným vozům, kde základ zvládne stovku za 4,8 sekundy, maximálně se rozjede na 233 km/h a na jedno nabití zvládne 544 km. Tesla přitom s touto variantou standardně páruje 18palcová litá kola či veškerý hardware pro autonomní řízení. Nicméně pokud chcete Autopilot používat naplno, musíte si připlatit 5 300 Eur (137 600 Kč). Dalších 1 600 Eur (41 600 Kč) je pak možné věnovat na oltář 19palcových kol.
Model 3 Performance okouzlí ještě zajímavější dynamikou, na stovce je totiž již za 3,7 sekundy a pokoří až 250 km/h. Nicméně jeho dojezd klesl na 530 km. Výbava pak standardně zahrnuje dvacetipalcová litá kola, za nimiž se skrývají posílené brzdy, karbonový spoiler či sadu sportovních pedálů. Zač ovšem bude potřeba platit v každém případě, to je dobíjení - zdarma totiž již není pro žádného majitele Tesly Model 3 síť Superchargerů.
Lze pak jen dodat, že na výběr je pětice barev karoserie (černá je standardem) a že objednávkové knihy se již otevřely. První exempláře pak k majitelům mají dorazit již v únoru 2019, což je možná trochu optimistické. Čerta na zeď ale rozhodně malovat nechceme, místo toho jen zmíníme, že při rezervaci je třeba složit zálohu 1 000 Eur (26 000 Kč). Finální cenu pak ovlivní ještě vládní dotace, třeba ve Francii tak Model 3 startuje na 53 500 Eur (1 389 100 Kč).
Zmínit pak ještě musíme vlastně i nepřekvapivé sdělení, jenž se týká uvedených dojezdů. Ty jsou mnohem vyšší než ve Spojených státech, což jen dokazuje, že ani procedura WLTP se stále až tak moc nedrží reálného světa, byť je mu bližší než předchozí proces NEDC. Na druhou stranu, přes 500 km se dostali již i mnozí Američané na svých cestách, třebaže s velkým sebezapřením.
Teslu Model 3 šlo dosud v Evropě koupit jen neoficiálně, jako tento černý kus loni v Německu
Teď je Model 3 je konečně v Evropě k mání i oficiálně, zatím pouze se dvěma elektromotory a tedy pohonem všech kol
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda