Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla už teď prodává i auta na solární pohon, akorát ne přímý
29.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla se spojila se SolarCity a ukázala nový Powerwall. To dokupy znamená jediné - teď si můžete u Tesly koupit i auto kompletně na solární pohon.
Spojení Tesly se Solar City je skutečností a nedalo se čekat, že zůstane jen u tohoto formálního aktu. Elon Musk, který v obou firmách drží největší balík akcií, po tomto spojení od začátku prahnul s tím, že jen takto bude moci nabídnout světu auta, jejichž pohon se obejde zcela bez energie z fosilních paliv. A jakkoli to zní utopicky, na včerejší večerní prezentaci začal dávat této myšlence konkrétní podobu.
V její rámci jednak SolarCity představila nové solární panely na střechy domů. Vlastně to ani nejsou panely, jak je známe, které byste namontovali na existující střechu - je to střecha sama, která si říká Solar Roof a vyrábí elektřinu. Lze ji použít při stavbě nového domu nebo si ji můžete dát na střechu při rekonstrukci, pochopitelně. Podle Elona Muska vypadá lépe než běžná střecha; chce tímhle výrobkem osadit 5 milionů střech v USA.
Solar Roof byla představena v několika designových provedeních, aby se hodila na různě koncipované domy a ten, který vidíte na hlavní fotce, je osazen výlučně jí. Že to ani tak nevypadá? Nevypadá, protože struktura solárních panelů je vidět jen při přímém pohledu. Z úhlu tyto panely vypadají skutečně jako střešní krytina a pokud se bojíte o jejich odolnost, prohlédněte si obrázky níže - Tesla se SolarCity demonstrovaly, že odolnost těchto panelů je větší než u jakékoli běžně používané střešní krytiny.
Další technické parametry těchto panelů neznáme, je ale jasné, že by musel být z říše snů, aby byly schopny v reálném čase dobít auto s akumulátory, jaké mají Tesly, dříve než vám zešednou vlasy. Proto bylo představeno také nové úložiště energie Powerwall 2.0, které jednak přináší nový, líbivější design, v útrobách je ale novinek mnohem víc.
Druhá generace Powerwallu zvládne uchovat až 14 kWh energie a nově disponuje 7kW výstupním výkonem. Musk říká, že něco takového už zvládne pohánět ledničku, zásuvky a světla ve čtyřpokojovém domě po celý den, ale na auto s kapacitou akumulátorů až 100 kW je to pochopitelně „flus”. Pro takové případy si můžete koupit Powewallů víc a nebo spíše sáhnout po větší verzi s kapacitou 210 kWh a výstupním výkonem 50 kW. S něčím takovým už si nabijete i dvě Tesly S P100D, byť za více než dvě hodiny každou.
Tesla počítá i s tím, že časem bude možné takto uchovanou energii „tankovat” do vozu pomocí nové, rychlejší nabíječky, detaily k tomuto řešení ale nemáme. Třeba bude k dispozici i produkční verze robotické nabíječky, kdo ví...
Podstatou je zde ale kombinace nové střechy a nových úložišť, která skutečně teoreticky umožňuje jezdit autem na elektřinu získanou jen ze slunce - SolarCity vám prodá střešní krytinu, Tesla dodá Powerwall, nabíječku a automobily. Jestli si můžou ti nejvěrnější fanoušci koupit i kabely s logy Tesla pro elektroinstalaci v domě, nemáme zprávy, víme ale, že výroba všeho zmíněného začne příští měsíc a prodej v prosinci. Na ceny si počkejme.
Poněkud idealizované domy používají nové solární střechy Solar Roof a Powerwally 2.0
Kdo má obavu, že solární střecha nic nevydrží, je na omylu - vydrží nejvíc
Na snímku vlevo vidíme nový Powerwall 2.0 ve skromnější, vpravo v industriálně vyhlížející verzi
Takhle vypadá dosud nabízený Powerwall
Zdroje: Tesla Motors, Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch