Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla v Německu uměle oholila Model S až na kost, aby dosáhla na dotace
12.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Elektromobily v Německu dotují jen pokud jejich cena nepřesahuje 60 tisíc Eur. To Model S zdaleka nesplňoval, teď už se vejde - softwarově oholen.
Říká se, že dobrý podnikatel jde tam, kde cítí poptávku. A špatný tam, kde cítí dotaci. Kam si v tomto spektru zařadíte Teslu, necháme na vás, faktem ale je, že bez masivních dotací by tato firma dneška dost možná vůbec nedožila. To se ale bavíme o penězích, které inkasuje sama a přímo. Pak jsou tu ještě dotace, které inkasuje nepřímo, přes zákazníky, jimž jsou poskytovány rozličné slevy z kupní ceny. A ty ve výsledku pochopitelně též končí v kase Tesly.
Že jsou pro ni zejména v USA velkou vzpruhou, netřeba dodávat, není to ale jediné místo, kde může z různých nestandardních výhod profitovat. V Evropě je to hlavně Norsko, které jde elektromobilům na ruku, letos se k němu a dalším zemím přidalo i Německo. Jenže Tesle tím radost neudělalo - 4 tisíci Eur (asi 108 tisíc Kč) začalo dotovat pouze vozy s cenou do 60 tisíc Eur (asi 1,62 milionu Kč), což je limit, do kterého se žádná Tesla nevešla.
Původně si Američané stěžovali, že je dotační politika nastavena v jejich neprospěch, nakonec ale zvolili pragmatičtější řešení, které někteří jistě nazvou oportunistickým - cenu svého nejlevnějšího Model S do značné míry uměle snížili tak, aby se do 60 tisíc Eur vešla. Přišli tak s novým základním modelem 60, který pozbyl:
- navigace,
- parkovací kamery,
- digitálního rádia,
- varování před autem v mrtvém úhlu,
- varování před opuštěním jízdního pruhu,
- paměti nastavení elektrických sedadel řidiče,
- parkovacích senzorů,
- el. sklopných zrcátek,
- dálkového otevírání garáže z auta,
- a k tomu došlo i na „snížení výkonu na 80 %”.
Cena se ale díky tomu všemu rázem posunula z 69 400 Eur pod 60 000 Eur. Řeknete si: „Nový základní model, proč ne?” Ano, proč ne, jenže veškerá ořezaná výbava se dá přikoupit v rámci tzv. Paketu Comfort za 5 2000 Eur a zvýšení výkonu za 4 000 Eur - hola hop, jsme na 69 200 Eur, skoro tam, co dosud.
A hádejte, co už si němečtí „teslisté” začínají říkat na fórech - „Koupím nový základ, ušetřím 4 000 Eur, zbytek přikoupím později.” A přesně to zřejmě Tesla nabídne, neboť všechnu ořezanou, jinak standardní výbavu lze vypnout softwarově. A výkon je jistě omezen softwarově, neboť už i kapacita akumulátorů Model S 60 je oproti 75 omezena softwarově a odblokovat lze vše za příplatek... 4 000 Eur.
Celá věc má pro Teslu jen jeden háček - jako zahraniční výrobce musí polovinu oné dotace zaplatit z vlastní kapsy, reálně tedy od Němců dostane jen 2 000 Eur na auto. Ale protože se k ní dopracuje jen pár softwarovými kejklemi, tak proč nebrat, když dávají...
Oholená Tesla Model S pro Německo bude zřejmě vypadat úplné stejně jako všechny ostatní, některé funkce v ní budou nejspíše vypnuty pouze softwarově
Zdroj: Tesla Motors Deutschland
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva