Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto
6.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek
Už si neříká Saab a ve svých útrobách už nemá spalovací motor, v jádru je to ale pořád ta samá devět-trojka, která se v roce 2003 začala vyrábět ve Švédsku.
Jako bájný Fénix i Saab asi poosmnácté vstává z popela krachů a neúspěchů, aby se chytil trendu moderní doby a znovu se nadechl k životu. Saab je legenda, to mu už nikdo neodpáře. Však se také do historie zapsal několik velmi dobrými modely. Jenomže jeho neochota podřizovat se moderní době ho v roce 2011 dovedla do bankrotu. Chvilku to vypadalo že je s touto severskou značkou konec, pak se ale našlo čínské konsorcium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), které se rozhodlo, že se značku pokusí vzkřísit.
Nešlo to ale moc dobře a chvíli to vypadalo, že se nějakého velkého návratu ani nedočkáme. NEVS se potýkal s velkým množstvím problémů, teď už je ale jasné, že jsou zažehnány. Tedy, jen částečně. NEVS totiž během let přišel o práva používat logo i jméno Saab, takže sice pracuje s modelem této značky, jen Saab mu říkat nemůže. Jméno 9-3 mu ale zůstane.
Jak má tento stroj vypadat v podání NEVSu, jsme viděli už v létě, tehdy ale šlo o předprodukční provedení a bylo nadále otázkou, jestli k nějaké výrobě dojde. Teď už je jasné, že ano, neboť právě tento týden se NEVS 9-3 začal sériově vyrábět. Podle očekávání do vínku dostal čistě elektrický pohon a je primárně určen pro čínské město Tianjin, kde bude fungovat v rámci dnes moderního carsharingu. Pokud se zde novinka uchytí, další kusy pro sdílené vlastnictví zamíří do švédského města Trollhättan. Kromě carsharingu se ale novinka nejspíš objeví v několika soukromých společnostech převážně v Číně. Výrobce už prý eviduje 150 tisíc závazných objednávek.
A to přes to, že vlastně nejsou vůbec známy bližší technické specifikace auta. Mluví se o tom, že tento elektromobil má na jedno nabití ujet až 300 kilometrů. NEVS plánuje vyrobit jak model velmi inspirovaný standardní 9-3, tedy klasický sedan, ale také o něco vyšší a oplastovaný model 9-3X. Ve výbavě by pak neměl chybět Wi-Fi hotspot a několik moderních vychytávek převzatých hlavně od Tesly, která v Číně zaznamenává nebývalý úspěch. Více vám zatím nemůžeme povědět, ukázat ale ano...
Toto je důkaz, že ex-Saab 9-3 se znovu začal sériově vyrábět, jako úplně nové auto 14 let po svém zrodu
Takto jsme si „nové” „Saaby” 9-3 a 9-3X mohli prohlédnout v létě v předprodukční podobě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera