Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Těžko ho zabít: 14 let starý Saab 9-3 se znovu začal vyrábět jako úplně nové auto
6.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek
Už si neříká Saab a ve svých útrobách už nemá spalovací motor, v jádru je to ale pořád ta samá devět-trojka, která se v roce 2003 začala vyrábět ve Švédsku.
Jako bájný Fénix i Saab asi poosmnácté vstává z popela krachů a neúspěchů, aby se chytil trendu moderní doby a znovu se nadechl k životu. Saab je legenda, to mu už nikdo neodpáře. Však se také do historie zapsal několik velmi dobrými modely. Jenomže jeho neochota podřizovat se moderní době ho v roce 2011 dovedla do bankrotu. Chvilku to vypadalo že je s touto severskou značkou konec, pak se ale našlo čínské konsorcium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), které se rozhodlo, že se značku pokusí vzkřísit.
Nešlo to ale moc dobře a chvíli to vypadalo, že se nějakého velkého návratu ani nedočkáme. NEVS se potýkal s velkým množstvím problémů, teď už je ale jasné, že jsou zažehnány. Tedy, jen částečně. NEVS totiž během let přišel o práva používat logo i jméno Saab, takže sice pracuje s modelem této značky, jen Saab mu říkat nemůže. Jméno 9-3 mu ale zůstane.
Jak má tento stroj vypadat v podání NEVSu, jsme viděli už v létě, tehdy ale šlo o předprodukční provedení a bylo nadále otázkou, jestli k nějaké výrobě dojde. Teď už je jasné, že ano, neboť právě tento týden se NEVS 9-3 začal sériově vyrábět. Podle očekávání do vínku dostal čistě elektrický pohon a je primárně určen pro čínské město Tianjin, kde bude fungovat v rámci dnes moderního carsharingu. Pokud se zde novinka uchytí, další kusy pro sdílené vlastnictví zamíří do švédského města Trollhättan. Kromě carsharingu se ale novinka nejspíš objeví v několika soukromých společnostech převážně v Číně. Výrobce už prý eviduje 150 tisíc závazných objednávek.
A to přes to, že vlastně nejsou vůbec známy bližší technické specifikace auta. Mluví se o tom, že tento elektromobil má na jedno nabití ujet až 300 kilometrů. NEVS plánuje vyrobit jak model velmi inspirovaný standardní 9-3, tedy klasický sedan, ale také o něco vyšší a oplastovaný model 9-3X. Ve výbavě by pak neměl chybět Wi-Fi hotspot a několik moderních vychytávek převzatých hlavně od Tesly, která v Číně zaznamenává nebývalý úspěch. Více vám zatím nemůžeme povědět, ukázat ale ano...
Toto je důkaz, že ex-Saab 9-3 se znovu začal sériově vyrábět, jako úplně nové auto 14 let po svém zrodu
Takto jsme si „nové” „Saaby” 9-3 a 9-3X mohli prohlédnout v létě v předprodukční podobě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry