Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tímto autem chtějí Číňané bodovat v EU. Má doživotní záruku, internet zdarma a prodají ho až třikrát
27.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínské automobilky musí bojovat v Evropě především s jednou věcí - s předsudky. Nové SUV značky Lynk and Co na to jde pořádně od podlahy.
Není žádným tajemstvím, že Volvo je vlastněno čínským konglomerátem Geely, který svého času proslul jako jeden z nejdrzejších plagiátorů „západních” aut. Jeho šéf Li Shufu si prožil učiněný čínský sen a jako miliardář se nedávno mohl blýsknout i koupí obřího balíku akcií koncernu Daimler. Mimo to však pod jeho křídla patří i Lotus, výrobce londýnských taxíků či amerických létajících vozů Terrafugia. Číňané ovšem automobilky jen nenakupují, ale taktéž zakládají - vzniknout tak dali značce Lynk & Co, která má velké ambice prorazit v Evropě.
Šéf nové značky Alain Visser již loni prohlásil, že v roce 2021 by se dle plánu mělo prodávat zhruba půl milionu aut ročně. To je vyšší odbyt než u takové Alfy Romeo, a tak je otázkou, jak moc reálný záměr to je. Pohled na prozatímní úspěchy tomu příliš nenapovídá, za první dva měsíce totiž firma prodala pouze 10 tisíc aut. Na druhou stranu, k mání je zatím jen jeden, relativně drahý model zvaný 01. Teď přichází firma s něčím zajímavějším.
Během slavnostní premiéry v Amsterdamu bylo odhaleno menší a levnější SUV Lynk & Co 02. Jde o „legální klon” Volva XC40, který používa stejnou platformu CMA. Na rozdíl od švédského příbuzného ale nebude k mání se čtyřválci, tedy alespoň ne v Evropě. Místo toho na Starý kontinent dorazí pouze tříválcový plug-in hybrid, který počítá se sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Konkrétní data o jízdní dynamice či spotřebě zatím zmíněny nebyly, nicméně firma dodala, že na délku vůz narostl na 4 448 milimetrů, na šířku na 1 890 mm a na výšku 1 528 mm. V rámci rozvoru se počítá s 2 702 mm, oproti Volvu XC40 je tak čínský zástupce o trochu delší a širší, nicméně také vyšší. Díky chytrému designu to ale ve skutečnosti tak vůbec nevypadá.
Za dvoubarevným lakem, který je standardem, se skrývá kabina napěchovaná digitálními displeji. S nimi dorazilo i speciální tlačítko, které má umožnit snadné sdílení vozu bez nutnosti předávání fyzického klíče. Stačí totiž jen stisknout ono tlačítko a systém vygeneruje dočasný digitální kód, kterým je možné nové SUV nejen otevřít, ale také nastartovat.
Samozřejmostí je celá plejáda nových technologií zaměřených na konektivitu, proto je součástí vozu neomezené připojení k internetu bez jakýchkoli dalších poplatků. Vůz tak mohl dostat do vínku i vlastní cloudové úložiště či internetový obchod na aplikace. Vedle připojení na internet je již v základu i vcelku bohatá výbava. Číňané totiž nechtějí jít cestou rozsáhlé nabídky, místo toho uplatní přístup „jeden vůz, jedna výbava, jedna cena“.
Jakkoliv by přitom Lynk & Co 02 měl být k mání od zhruba 700 tisíc korun, což není na vybavené SUV s hybridní technikou příliš, Visser dodává, že asi jen 30 procent všech evropských registrací budou představovat skutečné prodeje. Důvod tkví v neobvyklé koncepci, s níž Číňané míří do Evropy.
Prodej aut Lynku bude totiž spíše pronájmem. Počítá se s tím, že firma poskytne zákazníkovi vůz za určitý poplatek a každý exemplář takto udělá dvě až tři „kolečka” - auto firma „prodá” v podstatě třikrát. Poté, co jej jeho původní majitel po ukončení smlouvy vrátí automobilce, ta jej zreviduje a pustí znovu do oběhu, byť za nižší měsíční poplatky. Butiky, kde bude možné uzavřít kontrakt o pronájmu, pak budou otevřeny v Amsterdamu, Barceloně, Berlínu, Bruselu a Londýně. Proto také společnost může hovořit o absolutně neomezené záruce - řešení jakýchkoli poruch bude mít na starosti sama a vy dostanete po návštěvě servisu buď zdarma opravené nebo znovu zdarma poskytnuté náhradní auto.
Takový je tedy vůz a plány Lynk & Co. Zda dojdou naplnění, je otázkou. I přes relativně nízkou cenu a bohatou výbavu budou muset Číňané soupeřit s předsudky a ty jsou pro Evropany v případě koupě auta tradičně silně demotivující. Nakonec si ani příliš nedovedeme představit, že se někdo bude chlubit tím, že řídí „linkandkompeny02“, ale třeba se mýlíme...
Lynk & Co 02 je poněkud krkolomný název, za nímž se skrývá větší klon Volva XC40. V Evropě bude k mání jako tříválcový plug-in hybrid s jedinou úrovní výbavy, přičemž Číňané jej chtějí cestou pronájmu „prodat” hned několikrát
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 31 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch