Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tímto chtějí Japonci zazářit v Ženevě. Rok starým autem, co vám ani hned neprodají
28.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Možná by si nejvýznamnější světový autosalon zasloužil trochu více péče. A pokud je toto maximum, co Honda ukáže, pak bychom se tím na jejím místě moc nechlubili.
Ženevský autosalon otevře své brány až příští týden, automobilky se ale s představování novinek předhání už nějaký ten pátek. Honda dnes odhalila, co se chystá ukázat ve své expozici a trochu nás tím zaskočila. V Ženevě totiž jako novinku ukáže model CR-V, který už dvanáct měsíců brázdí silnice na opačné straně Atlantiku.
Do Evropy ale tento model dorazí až letos, což je důvod, proč se o něm Japonci zmiňují. S ohledem na toto zpoždění bychom to ale na jejich místě možná udělali poněkud tišeji, toto zavání průšvihem, se kterým dodnes musí bojovat Ford v případě svého Mondea. Nejsme ale Honda a ta dnes velkolepě uvolnila první snímky nového CR-V pro Evropu a přidala k nim i několik informací.
Tisková zpráva hovoří o zlepšení kvality interiéru, zvětšení prostoru pro cestující včetně premiérové verze se sedmi sedadly. Palubní deska bude nabízet horizontální uspořádání se dvěma sedmipalcovými displeji - jeden mezi sedadly a druhý místo budíků v přístrojovém panelu. Pod centrální dotykovou obrazovkou zůstanou fyzická tlačítka na ovládání klimatizace.
Nové CR-V se může chlubit většími proporcemi v podobě delšího rozvoru a širšího rozchodu proti předchozí generaci. Větší rozměry pocítí posádka osobně a na cestu si může každý sbalit více zavazadel než dřív. Denní soužití má usnadnit dvojité dno kufru s úložnými schránkami, programovatelná výška otevření pátých dveří nebo snadněji sklápěná zadní sedadla.
Venkovní design prý působit svalnatě a sebevědomě. Je pravda, že na první pohled je poznat více materiálu okolo podběhů kol, ale jinak bychom vůz za úplně svalnatý neoznačili. Speciální tvary údajně snižují aerodynamický odpor nejvíce ve své kategorii, aktivní mřížka před chladičem pomáhá zlepšit proudění vzduchu. Samozřejmě kvůli snížení spotřeby.
Podvozek vedení automobilky popisuje jako schopný do terénu se zachovaným jízdním komfortem poskytující zážitek z jízdy. Je jasné, že tisková zpráva snese vše, ale sladit nesourodé požadavky do všude fungujícího balíku se zatím nikomu nepodařilo. Šikovný off-road nikdy nebude komfortní.
Motor evropského CR-V poprvé nabídne hybridní systém Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD). Honda bude do SUV montovat dvoulitrový zážehový čtyřválec i-VTEC a k němu dva elektromotory. Technologie i-MMD nepoužívá konvenční převodovku, místo toho využívá pevný převodový poměr. Kromě bzučící pohonné jednotky bude možné objednat klasický benzínový motor 1,5 VTEC s turbem ze Civicu v různých výkonových variantách. Tradiční provedení bude možné spojit s automatickou převodovkou CVT nebo se šestistupňovým manuálem.
Diesel, který by zpoždění uvedení vozu na evropské trhy ospravedlnil, není k dispozici, takže je vážně obtížné chápat, proč si Honda dala tak načas. Dostupné varianty budou standardně poháněny přední nápravou, ale volitelnou položkou zůstává pohon všech kol. Světlá výška narostla o 38 milimetrů, na 208 milimetrů pro benzínové CR-V 4x4. Čekali byste, že se auto po takovém zpoždění začne alespoň hned prodávat? O tom si můžete nechat jen zdát - první na trh přijde benzínové přeplňované provedení, plány předpovídají nástup až na podzim roku 2018. A hybrid musí počkat do jara 2019, to vážně nejsou synonyma rychlosti...
Nové SUV od Hondy dostane techniku ze Civicu. Evropská premiéra přichází až rok po uvedení v Americe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda