Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle auto je na první pohled orezlý vrak. V útrobách ale skrývá pořádné překvapení
31.10.2018 | Petr Prokopec
Mnohokrát jsme psali o tom, že auta mohou na první pohled vyvolávat dojem něčeho úplně jiného, než čím ve skutečnosti jsou. Tohle nevábně působící Mercury Coupe je přesně ten případ.
Veškeré současné produkční elektromobily zcela srdce i duši. To není náš názor, Ale slova Jonathana Warda. Jeho jméno vám nejspíše známé nebude, stejně jako asi jen málokdo zná společnost Icon, kterou spoluzaložil. Na kreace této firmy jste ale dost možná již narazili. Pokud jste ale setrvali jen u prohlížení fotek a doprovodný text nechali ladem, možná vám tak trochu uniklo, nač se tato kalifornská značka specializuje.
Podle Warda největší emoce vyvolávají auta ze 40. či 50. let minulého století. A proto se rozhodl, že jim vdechne nový život. Pod hlavičkou firmy Icon tak vznikla nová modelová linie Derelict (v doslovném překladu opuštěný, zchátralý či nikomu nepatřící - pozn. red.), v jejímž rámci jsou letité stroje odstrojeny až na kost. Následně dojde na renovaci „vnitřností“, jež ovšem následně znovu zakryje původní karoserie s patinou.
Přesně tímto způsobem bylo přistupováno také k poslední kreaci, kterou od včerejšího dne můžete nalézt na tuningové show SEMA 2018. Jde o Mercury Coupe z roku 1949, tedy vůz, který nemalou měrou proslavil James Dean snímkem Rebel bez příčiny. Herec ale bohužel měsíc po premiéře filmu tragicky zemřel a nikdy už se nedozvěděl, jak moc ovlivnil nejen tuningovou scénu.
Zpět ale k samotné kreaci. Ward dárcovský vůz odkoupil od původních majitelů z Jižní Kalifornie. Tým techniků pak Mercury Coupe odmontoval karoserii a nahradil veškeré gumové prvky novými. Zároveň došlo také na vylepšení odhlučnění, zatímco sedadla či dveřní panely se dočkaly čalounění v kombinaci látky a kůže. Jejich výběr měl na starosti sám Ward, který je ostatně hlavním designérem firmy.
Spíše než čalounění ale vaši pozornost uvnitř jistě zaujmou mnohé jiné prvky, jež se na první pohled tváří jako originál. Ve skutečnosti však jde o moderní komponenty. Kupříkladu kliky oken neovládáte manuálně, místo toho má stahování skel na starosti elektrika. Pokud kličku na straně řidiče stisknete dvakrát, dojde k zajetí naprosto všech oken. Opětovné dvojí poklepání je následně aretuje.
Kromě toho se Mercury pyšní moderním přístrojovým štítem Andromeda, jenž působí jako klasický analogový. Na minulost odkazuje i font písmen a číslic, vše je přitom digitální. Kromě toho dorazila i moderní klimatizace, stejně jako třeba audiosystém. Veškeré ovládání ale bylo vyrobeno na zakázku, aby působilo originálně.
Jakkoliv je ovšem kabina vozu opravdu výjimečná, opravdové čáry se udály až ve spojitosti s technikou. Zatímco původní Mercury Coupe poháněl 4,2litrový osmiválec od Fordu, novodobé provedení dostalo do vínku hnací ústrojí převzaté z Tesly. Konkrétně jde o dvojici elektromotorů produkující dohromady 406 koní a 639 Nm točivého momentu. Vůz s nimi přitom zvládá až 193 km/h.
Z kalifornského elektromobilu byl převzat i paket baterií o kapacitě 85 kWh, nicméně firma Icon jej rozmontovala a jednotlivé články rozmístila napříč vozidlem kvůli lepšímu rozložení hmotnosti. Reálný dojezd má činit až 322 kilometrů, doba dobíjení pak může činit pouze 90 minut. Vůz totiž disponuje zásuvkou na rychlodobíjecí stanici CHAdeMO 12A schovanou za přední značkou.
Přepracované Coupe má navíc na palubě ještě jeden zdroj dobíjení, který pro změnu spolupracuje se Superchargery Tesly, a jehož zásuvku najdeme pod víčkem palivové nádrže. Úpravce přitom dodává, že součástí systému je i řídící jednotka monitorující kapacitu baterií a zabraňující jejich přebití. Kromě toho má na starosti i termální kontrolu.
Působivé pak je, že elektrické ústrojí není nikterak viditelné. Oba elektromotory jsou uloženy v centrální tunelu, pod přední kapotou pak trůní hliníková atrapa původního osmiválce. Ta ve svých útrobách neskrývá pouze některé články baterií, ale rovněž onen kontrolní systém akumulátorů a dobíjení. Veškerá kabeláž pak byla obalena historicky působícím potahem.
Ward se v rámci pohonného ústrojí spojil s firmou Stealth EV, zatímco na podvozku spolupracoval se společnostmi Art Morrison Enterprices a Brembo. Vůz pak vznikl na základě požadavku dlouholetého zákazníka firmy Icon. Na kolik jej ale přepracované Mercury Coupe vyšlo, již zmíněno nebylo. Stoprocentně se ale bavíme o mnoha milionech.
Firma Icon si vzala do parády Mercury Coupe z roku 1949. Zachovala přitom karoserii pokrytou rzí, pod ní ale napěchovala techniku z Tesly
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan