Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je jeden z nejluxusnějších domů na kolech. To pravé překvapení ale skrývá v zádi
11.8.2018 | Mirek Mazal
Vnitřní pojetí tohoto vozu je opravdu výjimečným místem k životu. Z pohledu automobilového fandy ale pořád není tím nejzajímavějším.
Představte si být každý den v jiné zemi a pokaždé se budit v luxusní posteli přepychového apartmánu. Nebo relaxovat na pohodlné pohovce jednou s výhledem na horské masivy, za pár hodin pak na modré moře. Stále ve svém vlastním nádherném příbytku z nejkvalitnějších materiálů, přitom neplatit žádné obvyklé poplatky za bydlení. Mít vše po ruce a otáčet se za sluncem podle potřeby.
Takový sen se může splnit díky autu, které podle výrobce bortí hranice na poli obytných vozů. Jde o Vario Signature 1200, německou novinku, která nezná mezí v případě podoby svého vnitřního prostoru. Záleží jen na představách zákazníka a jeho finančních možnostech, jak předvádí i ukázkový exemplář na fotkách níže.
Na podvozku Mercedesu-Benz Actros 2553 LLL se konstruktérům podařilo vybudovat 12 metrů dlouhý, luxusní byt na kolech. Vepředu je kabina moderního náklaďáku se všemi asistenčními systémy a za ní luxusní pojízdný dům. Verze XXL nabízí 4 plnohodnotná masážní sedadla pro členy posádky a dvojitou vyhřívanou podlahu.
Je samozřejmé, že u stroje tohoto typu firma slibuje dokonalé přizpůsobení potřebám zájemce. Stěny obývací pokoje s koženým čalouněním, dvěma pohovkami a konferenčním stolkem mohou být pro zvětšení prostoru výsuvné. Materiály a barvy jsou také zcela individuální, příkladem může být pro demonstrátor zvolená kombinace ploch z amerického ořechu doplněných bílým saténem a světlou kůží.
Na obývací prostor navazuje kuchyňský kout s indukčními hořáky, dřezem a zásuvkami, které se při jízdě automaticky zavírají. Výdrž a dostatek potravin zajistí 199 litrů prostoru v lednici a 68litrový mrazák. Naproti je situována jídelna s kvalitně polstrovaným sezením. Firma nabízí také doladění atmosféry ozvučením Bose Home Entertainment doplněným LED televizemi v obytné i spací části. Bodové osvětlení je v celém voze plně programovatelné.
Zadní část vozidla může být oddělena od zbytku interiéru dveřmi. Zdá se, že se výrobce snaží nasadit laťku bydlení hodně vysoko, i koupelna působí lépe, než by se u obytného vozu dalo očekávat. Prostorná místnost se skládá ze sprchového koutu, velkého umyvadla se zrcadlem a oddělené toalety. Za koupelnou na konci 12metrového kamionu je vzdušná ložnice s manželskou postelí.
Z našeho pohledu je ale dím nejzajímavějším garáž skrytá v zadní části, která je větší, než by vás kdy napadlo. Není určena pro prcky typu smart, pojme třeba i Mercedes SL od AMG. To řeší jeden z velkých problémů karavanů obecně, alespoň z pohledu automobilového fandy - i když do cíle své cesty dojedete za volantem de facto velkého náklaďáku nutně nepobaveni, na místě můžete osedlat i vlastní supersport, který vám vrátí úsměv na tvář. Tak nějak si představujeme dokonalou dovolenou.
Ale zpět k samotnému Variu. Jehož technickým základem je už zmíněný Mercedes Actros poháněný naftovým přeplňovaným šestiválcem o objemu 12,8 litru. Není to tedy žádný slaboch a s výkonem 390 kW (530 koní) při 1 600 ot./min. a točivým momentem nanejvýš 2 500 Nm při 1 100 ot./min nebude mít ani s kompletně vybaveným „domem” těžkou práci. Automatická převodovka s 12 rychlostmi a pohonem zadních kol pomáhá rozpohybovat 19tunový kolos na maximální rychlost 110 km/h. Do konstrukce o rozměrech 12 x 2,6 x 4 metry (d x š x v) se vejdou nádrže na vodu o objemu 500 litrů čerstvé vody, 400 litrů odpadní a 300 litrů vody na WC, nádrž na naftu o objemu 390 litrů a navíc 60 litrů AdBlue.
Volba až tří výsuvných částí umožňuje zabudovat velké množství nábytku s úložnými prostory, stejně jako mnoho technického vybavení, které zpříjemňuje jízdu nebo pobyt kdekoliv a kdykoliv. Na dlouhé cesty se může vydat až 6 lidí a každý bude mít pro sebe dostatek místa nejvyšší třídy. V zimě zahřeje teplovodní naftové topení, v létě osvěží venkovní sprcha, celoročně zapůsobí promyšlená řešení a kvalita celého paláce na kolech. Čekáte háček? Ano, jeden by tu byl - základní provedení přijde na tučných 773 500 Eur, tedy bezmála 20 milionů Kč. Cenu toho na fotkách si ani netroufáme odhadovat. Dvojnásobek? Problém to zřejmě nebude. Na detaily se můžete přeptat na Caravan Salonu, který přesně za 14 dnů začíná v Düsseldorfu, tento klenot svého druhu tam nebude chybět.
Nádherná práce do posledního detailu. Zvenčí hezké a nenápadné Vario Signature 1200 uvnitř skrývá spoustu luxusu i s garáží třeba pro sportovní kupé
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda