Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je jediné Pagani Huayra v ČR, majitele stálo skoro 40 milionů Kč
23.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské kupé vzniklo pouze ve stovce exemplářů, na našich silnicích se bude prohánět 51. v pořadí. A i ten dostal masivních 730 koní a 1 000 Nm.
Pagani Huyara už dávno není žhavou novinkou. Světu bylo představeno již před pěti lety, přičemž v únoru 2015 italská automobilka oznámila, že kupé je definitivně vyprodáno. Předmětem kontraktu s dodavatelem motoru, společností AMG, bylo totiž pouze sto šestilitrových dvanáctiválcových pohonných jednotek. Pagani pak sice loni odhalilo provedení BC, stejně jako letos vyrukovalo s Roadsterem, v obou případech však již jde o odlišné specifikace a tedy i jiné smlouvy.
My se ovšem budeme dále zabývat původním provedením, které prozatím na českých silnicích chybělo. Je to trochu překvapivé, neboť Zonda se u nás objevila už ve svém raném provedení, tedy v době, kdy o voze vědělo jen pár fajnšmekrů na světě. Nepřítomnost Huayry u nás asi způsobilo to, že byla vyprodána dříve, než se nějaký movitý Čech rozhoupal. To ale již nyní nemusíme řešit.
Nyní si můžeme představit kupé, které se nakonec na české silnice dostalo. Jeho majitel si sice přeje zůstat v anonymitě, pár informací ale o voze dal k dobru. Víme tedy, že exteriér zdobí červená barva Rosso Monza, zatímco dovnitř se nastěhovalo černé kožené čalounění. Tomu dělají společnost červené švy a karbonové doplňky.
Každá Huayra je skoro umělecké dílo, které jen roste na ceně, a tak není překvapivé, že majitele přišla na 1,5 milionu Eur, tedy 39,70 milionu Kč. Když vozy opuštěly továrnu, Pagani si za základní provedení účtoval 860 000 Eur (22,8 milionu Kč). Je však nutné dodat, že šlo o sumu bez daně z přidané hodnoty a v provedení bez čehokoli navíc, v takovém nebyl prodán snad žádný reálně vyrobený exemplář.
V případě českého exempláře se jedná o 51. Huayru ze stokusové edice. Její pohonná jednotka produkuje 730 koní a 1 000 Nm točivého momentu, což kupé umožňuje dosáhnout zrychlení z klidu na stovku za 3,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 370 km/h. Mimo to by přitom Huyara měla zvládnout boční přetížení 1,66 g, čas z Ringu ale znám není. Možná se o nějaký pokusí nový český majitel...
Díky za fotky, Samueli!
Toto je první a jediné české Pagani Huyara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 57 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 3 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera
Živá témata na fóru
- Prodej Pneu 04.23. 09:26 - lewishamilton0998
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova