Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je jediné Pagani Huayra v ČR, majitele stálo skoro 40 milionů Kč
23.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské kupé vzniklo pouze ve stovce exemplářů, na našich silnicích se bude prohánět 51. v pořadí. A i ten dostal masivních 730 koní a 1 000 Nm.
Pagani Huyara už dávno není žhavou novinkou. Světu bylo představeno již před pěti lety, přičemž v únoru 2015 italská automobilka oznámila, že kupé je definitivně vyprodáno. Předmětem kontraktu s dodavatelem motoru, společností AMG, bylo totiž pouze sto šestilitrových dvanáctiválcových pohonných jednotek. Pagani pak sice loni odhalilo provedení BC, stejně jako letos vyrukovalo s Roadsterem, v obou případech však již jde o odlišné specifikace a tedy i jiné smlouvy.
My se ovšem budeme dále zabývat původním provedením, které prozatím na českých silnicích chybělo. Je to trochu překvapivé, neboť Zonda se u nás objevila už ve svém raném provedení, tedy v době, kdy o voze vědělo jen pár fajnšmekrů na světě. Nepřítomnost Huayry u nás asi způsobilo to, že byla vyprodána dříve, než se nějaký movitý Čech rozhoupal. To ale již nyní nemusíme řešit.
Nyní si můžeme představit kupé, které se nakonec na české silnice dostalo. Jeho majitel si sice přeje zůstat v anonymitě, pár informací ale o voze dal k dobru. Víme tedy, že exteriér zdobí červená barva Rosso Monza, zatímco dovnitř se nastěhovalo černé kožené čalounění. Tomu dělají společnost červené švy a karbonové doplňky.
Každá Huayra je skoro umělecké dílo, které jen roste na ceně, a tak není překvapivé, že majitele přišla na 1,5 milionu Eur, tedy 39,70 milionu Kč. Když vozy opuštěly továrnu, Pagani si za základní provedení účtoval 860 000 Eur (22,8 milionu Kč). Je však nutné dodat, že šlo o sumu bez daně z přidané hodnoty a v provedení bez čehokoli navíc, v takovém nebyl prodán snad žádný reálně vyrobený exemplář.
V případě českého exempláře se jedná o 51. Huayru ze stokusové edice. Její pohonná jednotka produkuje 730 koní a 1 000 Nm točivého momentu, což kupé umožňuje dosáhnout zrychlení z klidu na stovku za 3,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 370 km/h. Mimo to by přitom Huyara měla zvládnout boční přetížení 1,66 g, čas z Ringu ale znám není. Možná se o nějaký pokusí nový český majitel...
Díky za fotky, Samueli!
Toto je první a jediné české Pagani Huyara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva