Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejlevnější cesta k extrémní dynamice, Corvette ZR1 se 766 k je venku
13.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Korveta znamená rychlá válečná loď. Nová ZR1 tomuto jménu konečně dostává se vší parádou, konkurenci poměrem dynamiky a ceny rozdrtí.
Až donedávna se mluvilo o tom, že nejsilnější verzí Corvette generace C7 zůstane provedení Z06. Tradičně vrcholná ZR1 se do nabídky vůbec neměla dostat a přijít znovu až s generací C8 s motorem před zadní nápravou. Tvářil se tak i sám Chevrolet a jeho mlžení jsme mu „baštili”. Tedy alespoň do chvíle, než při ostrých jízdách na Severní smyčce spatřen prototyp ZR1 s motorem vepředu, výrazným křídlem a už na pohled ohromující dynamikou.
Pořád se mohlo stát, že takové auto do sériové výroby nedoputuje, ale dnes už je jasné, že doputuje. Po týdnech spekulací vám můžeme představit produkční verzi Corvette ZR1, oficiálně titulovanou jako nejrychlejší a nejvýkonnější Corvette všech dob. Je vybavena kompresorem přeplňovaným 6,2litrovým osmiválcem LT5, který vyprodukuje 563 kW (766 koní) při 6 300 ot./min a točivý moment až 968 Nm při 4 400 ot./min. Zákazníci budou mít možnost volby mezi manuální sedmistupňovou převodovkou a osmistupňovou automatickou převodovkou. A byť detailní dynamické parametry zatím nebyly zveřejněny, víme, že maximální rychlost překoná metu 337 km/h.
Dosažení impozantních parametrů pomáhá řada přepracovaných technických i aerodynamických prvků. Nový motor LT5 vychází z předchozího LT4, technici GM u něj ale poprvé využili dvojité (přímé i nepřímé) vstřikování paliva, oproti Z06 o 52 procent větší kompresore Eaton, přes 10 cm širokou škrtící klapku nebo 4 nové chladiče, které s předchozími 9 pomáhají tuto bestii uchladit.
Nejviditelnější jsou ale úpravy aerodynamiky, tedy aspoň v jedné ze dvou dostupných verzí. První, zvaná „Low Wing“ vizuálně zase tak výrazná není. Je navržena tak, aby umožňovala dosáhnout vyšší maximální rychlost a působí zvlášť ve vyobrazené šedé relativně decentně, přesto disponuje o 70 % vyšším přítlakem než dosavadní provedení Z06.
Provedení „High Wing“ obsahující paket „ZTK Performance“ jde ale o poznání dále, protože zádi ZR1 přidává nepřehlédnutelné křídlo generující přítlak až 430 kg. Úpravy aerodynamiky ale nekončí zde, spousta jich pořád vidět není - Chevy mluví například o přítlak-zvyšujícím řešení spodní části vozu, na které si jistě půjde posvítit jen na rampě.
Auto prošlo také citelnou redukční dietou, která je patrná i na rozsáhlém použití karbonových prvků. Konkrétní hodnota hmotnosti též zveřejněna nebyla, posloužil ale můžeme souhrnem dalších modifikací. Kola obouvají semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2, adekvátní modifikace podvozku a překalibrované elektromagnetické tlumiče Magnetic Ride Control, vše pochopitelně s cílem zlepšit přilnavost v zatáčkách.
A pokud se ptáte, co je ta oranžová paráda na fotkách, pak dodejme, že se jedna o vůz osazený balíčkem „Sebring Orange Design Package“, který přidá oranžové zbarvení některých částí exteriéru a interiéru. Kabina může být vybavena koženými odvětrávanými sedačkami, zvukovým systémem Bose nebo volantem z karbonových vláken.
Přesná cena za nejrychlejší Corvette historie též odhalena nebyla, máme ale počítat s částkou okolo 120 000 dolarů, tedy asi 2,6 milionu Kč za základní provedení. A to vůbec není moc na vůz takových parametrů - jak už to u Corvette bývá. Jsme docela zvědavi na čas tohoto stroje ze Severní smyčky, minimálně v poměru výkon/cena bude jistě jedním z těch nejlepších vůbec. Ono už jiné 766koňové auto za tyto peníze neexistuje...
Máte-li už teď zálusk, první exempláře ZR1 si budou moci zákazníci koupit na jaře roku 2018, později má dokonce dorazit i otevřená verze..
Nová Corvette ZR1 se představila na oficiálních fotkách...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis