Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejnovější Dacie. Je zvláštní, míří ale jen tam, kde auta tohoto typu vznikla
16.8.2018 | Petr Prokopec
Vypadá hodně svérázně a v historii je teprve čtvrtým autem svého druhu. I z loga na přídi ale poznáte, že k nám nemíří, tahle auta si totiž oblíbili snad jedině v Rusku.
Ruské silnice rozhodně nelze považovat za ukázku vrcholné kvality. Pravda, v Moskvě, Petrohradě či dalších metropolích je asfalt z velké části bezproblémový, nicméně v mnoha jiných oblastech si o něm motoristé mohou nechat pouze zdát. Místo zpevněné vozovky jsou totiž rádi za koleje vyjeté v polích či kamenité horské cesty. Proto nás vlastně nepřekvapilo, když Lada vyrukovala nejprve s modelem Vesta SW Cross a následně svou nabídku doplnila ještě přizvednutým sedanem.
Právě off-roadově laděný sedan je v portfoliích automobilek něco velmi výjimečného. Zkusilo to s ním Volvo a se zlou se potázalo. Jedním z mála trhů, kde tohle auto brali, je právě ten ruský, což nemusí být náhoda - vůbec první auto tohoto ražení vzniklo tam. Volvo bylo druhé, Lada třetí a teď tu máme čtvrtý přírůstek do sbírky, od Dacie.
Ta stejně jako Lada patří do konglomerátu Renault-Nissan, a tak na ruském trhu ani nepoužívá své jméno. Logan, Duster, Sandero a další u nás notoricky známé modely se v Rusku prodávají pod logem prémiovějšího Renaultu. A právě ruské zastoupení francouzsko-rumunské značky nyní přišlo hned se třemi novými modely Stepway, z nichž jedním je Logan (zbylé dva jsou Dokker a Sandero). I v případě sedanu tedy došlo stejně na zvýšení světlé výšky, která nově činí 195 milimetrů. A to je docela hodně - je to více než u spousty moderních SUV.
Kromě této modifikace lze počítat s černými ochrannými plasty podél takřka celé spodní části karoserie. Dále Renault dal do placu černou masku chladiče s chromovými doplňky, Sandero a Logan pak standardně disponují i LEDkami pro denní svícení. Tím ale venkovní změny končí, přesunout se tak můžeme do kabiny, kde lze již standardně počítat s novým volantem, u kterého měla být vylepšena ergonomie. Foto ale zatím chybí.
Jako stěžejní novinku bere Renault integraci nové verze multimediálního systému MediaNav 4:0, která již počítá s Apple CarPlay a Android Auto. Za tento prvek samozřejmě bude třeba připlácet, tak jako za systém dálkového ohřevu, který umožní uvedení pohonné jednotky i kabiny na provozní teplotu ještě před samotnou jízdou. Tento systém, zvaný Renault Start, byl přitom nepřekvapivě vyvinut speciálně pro ruský trh.
Ve finále již jen zmíníme pár slov o motorech, kdy Logan a Sandero budou nabízeny s 1,6litrovým motorem produkujícím 82, 102 nebo 113 koní. Volit přitom bude možné mezi manuální a automatickou převodovkou, Renault Dokker Stepway ale dostane pouze první zmíněnou. Spárovat ji pak bude možné buď s nejslabší verzí benzinové jedna-šestky, nebo s 1,5litrovým turbodieselem o výkonu 90 koní.
Pro Logan a Sandero je navíc připravena ještě speciální varianta Stepway City, která stříbrně lakované ochranné plasty vpředu a vzadu nahrazuje černým provedením. Spárovány pak mohou být se zcela novou červenou barvou, stejně jako se dvouodstínovými 16palcovými litými koly Expression. Hatchback pak dostal do vínku ještě černé střešní ližiny, tím ale přerod skutečně již končí. Ceny zatím neznáme, ale čekejme velkou láci, Logan v Rusku s cenou začíná v přepočtu na pouhých 120 tisících Kč. U nás v nabídce verzi Stepway nečekejme - jak jsme již zmínili, skoro nikdo než Rusové taková auta nekupuje.
Renault Logan a Sandero budou zakrátko k mání ve zcela nové verzi Stepway City
Logan jednoznačně kráčí ve stopách Volhy 24-95, prvním off-roadovým sedanem světa vyrobeným na přání Leonida Břežněva
Sedan i hatchback bude ovšem možné objednat také s nižším stupněm Stepway, se kterým půjde spárovat i Dokker. Ovšem pouze na ruském trhu
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před minutou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva