Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry

Tatře se v posledních letech zase daří a představuje jeden zajímavý speciál za druhým. Tento míří přímo mezi největší auta světa, obří důlní sklápěčky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry

8.8.2018 | Mirek Mazal

Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tatře se v posledních letech zase daří a představuje jeden zajímavý speciál za druhým. Tento míří přímo mezi největší auta světa, obří důlní sklápěčky.

Tatra 158 Phoenix je od roku 2011 stěžejní řada nákladních automobilů kopřivnické Tatry. Nutno říci, že české automobilce pomáhá s vývojem a prodejem nizozemský Daf, aby naše historické dědictví dostalo šanci získat více prodejních možností na vyspělých trzích. Od roku 2015 se pak prodává modernizovaná verze vyhovující emisní normě Euro 6.

Letos v dubnu nejstarší tuzemská výrobna aut představila typ Euro 6 modelového roku 2018. Kabina se dočkala nových barevných kombinací a účinnějšího odhlučnění. Řidiči se tak mohou těšit na vylepšené materiály uvnitř společně s lepšími spínači a podrobnějším informačním displejem pod volantem. Změny na podvozku slibují snadnější jízdní manévry a úsporu hmotnosti díky řízeným nápravám a lehčímu výfukovému systému.

Tatra Phoenix se chlubí odolností a výdrží, ale také ekonomickým provozem na silnicích i v těžkém terénu. Právě tam má ve službách firmy Eurovia Kamenolomy zamířit nejnovější provedení, které poslouží jako kropicí vůz podporující práci největších nákladních aut světa.

Pro nejnovější přírůstek v Kopřivnici použili podvozek Tatra T 158 Phoenix Euro 6 s pohonem 6x6, který je vybaven manuální šestnáctistupňovou převodovkou ZF a přídavnou/sestupnou převodovkou vlastní konstrukce. Pohon zajišťuje motor Paccar MX-13 o objemu 12,9 litrů a výkonu 340 kW (462 koní). Vůz je osazen dvoumístnou krátkou kabinou, která je vybavena klimatizací. Odpružení podvozku o celkovém maximálním zatížení 35 tun je zajištěno kombinací vzduchových vaků a listových per. Těžké kombinované pérování umožňuje provoz jak na zpevněných komunikacích, tak na ne zrovna hladkých komunikacích lomů.

Samotnou nástavbu dodala firma Kobit. Nese označení MK18 a je určena pro přepravu užitkové vody s možností přečerpávání do nepřístupných míst. Vejde se do ní 18 tisíc litrů vody, kterou lze použít na mytí, kropení cest, případně i hašení. Pod přední maskou je instalováno mycí zařízení se třemi velkoobjemovými kloubovými tryskami se samostatným ovládáním z místa řidiče. Zadní rozstřikovací aplikace disponuje rovněž třemi pohyblivými tryskami, které jsou také samostatně ovládány od volantu. Na stropě těla cisterny se nachází vysokotlaké otočné vodní dělo dálkově řízené posádkou pomocí joysticku. Vedle hlavního ovládání veškerého příslušenství v kabině řidiče má tatrovka k dispozici i pomocné řízení nástavby vestavěné na boku cisterny ve strojovně, ze které je možné ovládat kohouty, čerpadlo, osvětlení a další užitečné funkce.


Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry - 1 - Tatra Phoenix Euro 6 2018 Eurovia 01Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry - 2 - Tatra Phoenix Euro 6 2018 Eurovia 02Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry - 3 - Tatra Phoenix Euro 6 2018 Eurovia 03Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry - 4 - Tatra Phoenix Euro 6 2018 Eurovia 04Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry - 5 - Tatra Phoenix Euro 6 2018 Eurovia 05Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry - 6 - Tatra Phoenix Euro 6 2018 Eurovia 06Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry - 7 - Tatra Phoenix Euro 6 2018 Eurovia 07Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry - 8 - Tatra Phoenix Euro 6 2018 Eurovia 08Tohle je nejnovější speciál Tatry. Tykat si bude i s důlními obry - 9 - Tatra Phoenix Euro 6 2018 Eurovia 09
Tatra Phoenix teď bude sloužit i v dolech. Neztratí se ani vedle podstatně větších Belazů, tedy... pokud se vše správně vyfotí

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.