Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejšílenější sedan, který teď lze koupit v Evropě. Má 595 koní a manuál
12.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Kompresorový osmiválec pod kapotou je v Evropě skoro zakázaným ovocem. Tento stroj ho má, k němu čtyři dveře a manuální převodovku.
Už jsme se o něm zmiňovali, ale až teď vám ho můžeme pořádně představit a přidat pořádnou fotosadu. Řeč je o Vauxhallu VXR8 GTS-R, nejostřejším Holdenu s britskými logy, který se teď dostává do Evropy. A aby toho nebylo málo, zároveň je labutí písní modelu Commodore ryze australské výroby, protože Holden letos končí s výrobou vlastních modelů a bude z něj jen značka prodávající importované vozy General Motors.
Červnovou zmínku o VXR8 GTS-R doprovodila jediná fotka zeleného auta v dost nízké kvalitě, nic jiného Vauxhall nezveřejnil. Jinak jsme se toho dozvěděli hodně, víme o 6,2 V8 LSA s kompresorem a výkonem 595 koní a 740 Nm, který z tohoto stroje dělá nejsilnější Vauxhall historie a jeden z nejsilnějších a nejrychlejších sedanů na trhu.
Ve standardní výbavě je téměř všechno, co je u Holdenu za příplatek, takže čekejme karbonové výdechy a zadní spoiler, 20" kovaná kola a 410mm přední brzdové kotouče. Co se do Británie nedostalo, je alcantarou potažený volant a hlavice řadicí páky - samozřejmě s klasickou kulisou ve tvaru H, převodovka je manuální.
Tenhle supersedan par excellence by si mohl Evropu vzít na mušku BMW M5 nebo Mercedes-AMG E 63, minimálně manuální převodovkou by nalákal spoustu lidí. Jenže nic takového se ve větší míře stát nemůže, protože tohle auto bude existovat pouze v patnácti kusech, zatímco M5 nebo E 63 AMG si může koupit každý, kdo na ně má peníze.
Nevíme, kolik z oněch 15 kusů je ještě k mání, pokud ale Vauxhall mluví o ceně, pár by jich být mohlo. Aspoň to můžete zkusit, máte-li potřebných 74 500 liber, tj. asi 2 269 000 korun. Verze s volantem vlevo existovat jistě nebude, takže na ni nemá smysl čekat, ale i s řízením „na špatné straně” se u nás dá jezdit. Tomuhle autu to odpustíte jako drobnou pihu na kráse...
VXR8 GTS-R má možná krkolomné jméno, ale jinak je krásně jednoduchý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 19:51 - Spectral
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch