Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejsilnější Porsche 911 Turbo v historii, poprvé má přes 600 koní
8.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen výkon, ale i unikátní lakování a spoustu karbonu přidala 911 Turbo S edice z dílen Porsche Exclusive. Je tím nejrychlejším, co teď Porsche prodává.
Divizi Porsche Exclusive nejspíše netřeba představovat, právě skrze ni automobilka ze Zuffenhausenu realizuje individuální přání svých zákazníků. Mimo to ovšem toto oddělení čas od času pustí do světa limitovanou edici, z níž se většině fanoušků podlomí kolena. Když se vzpamatují, zůstane jim pachuť na jazyku, neboť v době publikace informací a fotografií bývají všechny exempláře již rozebrány. Nejinak tomu nejspíše bude u nové verze Porsche 911 Turbo S Exclusive Series.
Pokud se podíváme do nedávné minulosti, konkrétně do roku 2010, můžeme vzpomenout Porsche 911 997 Sport Classic. Ten se vůči standardu lišil nejen unikátními prvky zvenčí a zevnitř, nýbrž i motorovým prostorem. Plochému šestiválci byl lehce zvýšen výkon. Tato úprava byla limitovanému provedení vyhrazena jen několik měsíců, pak si ji mohli objednat i běžní zákazníci.
Možná se tak stane i tentokráte, protože i Turbo S Exclusive Series má zvýšený výkon motoru. Porschem o něm mluví jako o nejvýkonnější a nejunikátnější 911 Turbo všech dob, což má spojitost právě s upraveným motorem. Nevíme, v čem přesně změny spočívají, nicméně 3,8litrový šestiválec dává nově k dobru 607 koní a 750 Nm točivého momentu. Výkon tedy narostl o 27 koní, což akceleraci na stovku srazilo na 2,9 sekundy a maximálku navýšilo na 330 km/h. Rychlejší auto dnes Porsche nenabízí.
Souběžně s posílením pohonné jednotky se součástí standardní výbavy staly karbon-keramické brzdy, řiditelná zadní náprava či PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control). Nechybí ani paket Sport Chrono či adaptivní podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management). Vzhled doplňuje běžně nabízený továrním Aerokit a hlavně unikátní lak Golden Yellow Metallic, kterému společnost dělají rychlé pruhy táhnoucí se od čelní kapoty přes střechu až po kryt motoru. Zde lemují karbonový nástavec sání, z uhlíkových vláken jsou i specifické boční prahy.
Opomenout nesmíme ani na specifická 20palcová litá kola s centrální maticí a detaily v již zmiňované barvě Golden Yellow. Součástí výbavy jsou i sportovní sedadla stavitelná elektronicky v 18 směrech a strop čalouněný Alcantarou. Nechybí ani tradiční plaketka odkazující na limitovanou edici, v jejímž rámci vznikne pouze 500 kusů. U každého z nich najdeme karbonové dekory, kde mezi jednotlivými černými vlákny nechybí ani bronzové vsuvky.
Vůz vznikl u příležitosti přejmenování divize Porsche Exclusive na Porsche Exclusive Manufaktur. Kromě samotného vozu, který je k mání od 5 640 000 Kč. Zákazníci mohou sáhnout po hodinkách Porsche Design, které vzhledově odpovídají vozu. Stojí ale dodatečných cca 260 000 Kč.
Ani tím ovšem nabídka není u konce, dále je totiž k dispozici ještě sada zavazadel, která taktéž odkazuje na válečné barvy přeplňovaného kupé, jemuž se vejde pod přední kapotu. Cenu pak sice neznáme, nízká ale rozhodně nebude. To ale nejspíše zájemcům o tento výjimečný vůz vadit nebude, na rozdíl od oné omezené dostupnosti.
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series dostalo do vínku 607 koní, k mání je přitom jen v pěti stech kusech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 36 minutami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 31 minutami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před hodinou - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 3 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva