Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek

BMW dnes nabízí spoustu silných aut, jedno z nich ale musí být nejsilnější. Je to tohle, M5 v provedení Competition, které cení zuby tak trochu dvojím způsobem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek

9.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW dnes nabízí spoustu silných aut, jedno z nich ale musí být nejsilnější. Je to tohle, M5 v provedení Competition, které cení zuby tak trochu dvojím způsobem.

Reputace BMW na poli sportovně orientovaných modelů v poslední době upadá. Mnichovská automobilka udělala řadu přešlapů, z nichž sice některé skončily prodejním úspěchem, nicméně image značky tím utrpěla, hlavně u skalních příznivců. Na první pohled to možná není důležité, říkáte si, vždyť prodeje každoročně rostou. Nicméně děje se tak hlavně kvůli rozšířujícímu se portfoliu, které nelze nafukovat věčně. Růst se navíc i tak zpomaluje a je otázkou, jakým směrem se bude odbyt BMW vyvíjet, když lovit nové zákazníky už nebude kde.

Zřejmě i proto se automobilka v poslední době snaží odhalovat nové edice svých sportovních modelů, se kterými by vzbudila patřičný rozruch a dala zapomenout třeba na neúspěchy svých předohrabů v losím testu. Představit si proto můžeme nové BMW M5 Competition, které staví na poslední generaci mnichovské legendy. Ta vůbec poprvé dorazila s pohonem všech kol, čímž poněkud zazdila tradice, nicméně zrovna kvůli tomuhle se asi na značku zlobí málokdo.

M5 Competition samozřejmě systém xDrive se zaměřením na zadní nápravu zůstal, stejně jako 4,4litrový přeplňovaný osmiválec pod kapotou. Jeho výkon ovšem narostl o 25 koní na 625 k, točivý moment pak zůstává na nezměněných 750 Nm. Jízdní dynamika tak doznala zlepšení, neboť akceleraci z klidu na stovku zvládne vůz za 3,3 sekundy, na dvoustovku pak za 10,8 sekund. Vůči standardu jde o zlepšení o jednu, respektive o tři desetiny sekundy.

Pohonná jednotka je posazena na speciálních úchytech s pozměněnou charakteristikou pružin, což má dle značky vést „k mnohem přímější odezvě motoru a okamžitému přenosu výkonu“. Osmistupňová automatická převodovka zůstává beze změn, kromě toho navíc i nadále spolupracuje s aktivním diferenciálem. Vůz současně poklesl v kolenou, neboť jeho světlá výška je o 7 milimetrů nižší. Část silentbloků byla navíc nahrazena pevnými klouby, což má přinést vyšší přesnost podvozku.

Kromě toho BMW ještě poladilo zavěšení, pružiny jsou tedy o 10 procent tužší a zesílen byl také zadní stabilizátor. Modifikacemi prošly také tlumiče, u kterých lze v jízdním režimu Sport Plus očekávat „na závodních okruzích ultra dynamické chování“. Zmínit pak ještě můžeme příchod specifického výfukového ústrojí, to je ale po stránce mechanické vše.

Vizuální proměna spočívá hlavně v černých doplňcích a 20palcových kovaných kolech. Ona „černota” pak možná záměrně, možná ne ukazuje, kam se posune podoba tradičních ledvinek. Jejich černé lemování má za následek, že nelakovaný prvek mezi nimi (zřejmě radar adaptivního tempomatu a předkolizního systému) ledvinky opticky spojuje. To třeba u M5 First Edition není patrné, teď ano. BMW plánuje ještě větší optické spojení obou částí, už tohle ale vypadá trochu podivně. Tedy alespoň podle nás.

Lehké, méně kontroverzní úpravy proběhly i v interiéru, kam se nastěhovaly unikátní koberečky, grafika přístrojového štítu a bezpečnostní pásy. Výroba se rozjede v červenci, objednávky bude možné adresovat dealerům již v nejbližších týdnech. Na českou cenu ale musíme ještě nějaký ten pátek vyčkat.


Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 1 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 01Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 2 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 02Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 3 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 03Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 4 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 04Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 5 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 05Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 6 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 06Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 7 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 07Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 8 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 08Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 9 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 09Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 10 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 10Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 11 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 11Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 12 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 12Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 13 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 13Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 14 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 14Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 15 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 15Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 16 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 16Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 17 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 17Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 18 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 18Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 19 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 19Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 20 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 20Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 21 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 21Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 22 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 22Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 23 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 23Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 24 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 24Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 25 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 25Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 26 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 26Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 27 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 27Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 28 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 28Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 29 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 29Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 30 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 30Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 31 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 31Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 32 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 32Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 33 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 33Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 34 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 34Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek - 35 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 35
BMW M5 Competition dostalo vůči základu vyšší výkon a snížený podvozek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše