Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek
9.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW dnes nabízí spoustu silných aut, jedno z nich ale musí být nejsilnější. Je to tohle, M5 v provedení Competition, které cení zuby tak trochu dvojím způsobem.
Reputace BMW na poli sportovně orientovaných modelů v poslední době upadá. Mnichovská automobilka udělala řadu přešlapů, z nichž sice některé skončily prodejním úspěchem, nicméně image značky tím utrpěla, hlavně u skalních příznivců. Na první pohled to možná není důležité, říkáte si, vždyť prodeje každoročně rostou. Nicméně děje se tak hlavně kvůli rozšířujícímu se portfoliu, které nelze nafukovat věčně. Růst se navíc i tak zpomaluje a je otázkou, jakým směrem se bude odbyt BMW vyvíjet, když lovit nové zákazníky už nebude kde.
Zřejmě i proto se automobilka v poslední době snaží odhalovat nové edice svých sportovních modelů, se kterými by vzbudila patřičný rozruch a dala zapomenout třeba na neúspěchy svých předohrabů v losím testu. Představit si proto můžeme nové BMW M5 Competition, které staví na poslední generaci mnichovské legendy. Ta vůbec poprvé dorazila s pohonem všech kol, čímž poněkud zazdila tradice, nicméně zrovna kvůli tomuhle se asi na značku zlobí málokdo.
M5 Competition samozřejmě systém xDrive se zaměřením na zadní nápravu zůstal, stejně jako 4,4litrový přeplňovaný osmiválec pod kapotou. Jeho výkon ovšem narostl o 25 koní na 625 k, točivý moment pak zůstává na nezměněných 750 Nm. Jízdní dynamika tak doznala zlepšení, neboť akceleraci z klidu na stovku zvládne vůz za 3,3 sekundy, na dvoustovku pak za 10,8 sekund. Vůči standardu jde o zlepšení o jednu, respektive o tři desetiny sekundy.
Pohonná jednotka je posazena na speciálních úchytech s pozměněnou charakteristikou pružin, což má dle značky vést „k mnohem přímější odezvě motoru a okamžitému přenosu výkonu“. Osmistupňová automatická převodovka zůstává beze změn, kromě toho navíc i nadále spolupracuje s aktivním diferenciálem. Vůz současně poklesl v kolenou, neboť jeho světlá výška je o 7 milimetrů nižší. Část silentbloků byla navíc nahrazena pevnými klouby, což má přinést vyšší přesnost podvozku.
Kromě toho BMW ještě poladilo zavěšení, pružiny jsou tedy o 10 procent tužší a zesílen byl také zadní stabilizátor. Modifikacemi prošly také tlumiče, u kterých lze v jízdním režimu Sport Plus očekávat „na závodních okruzích ultra dynamické chování“. Zmínit pak ještě můžeme příchod specifického výfukového ústrojí, to je ale po stránce mechanické vše.
Vizuální proměna spočívá hlavně v černých doplňcích a 20palcových kovaných kolech. Ona „černota” pak možná záměrně, možná ne ukazuje, kam se posune podoba tradičních ledvinek. Jejich černé lemování má za následek, že nelakovaný prvek mezi nimi (zřejmě radar adaptivního tempomatu a předkolizního systému) ledvinky opticky spojuje. To třeba u M5 First Edition není patrné, teď ano. BMW plánuje ještě větší optické spojení obou částí, už tohle ale vypadá trochu podivně. Tedy alespoň podle nás.
Lehké, méně kontroverzní úpravy proběhly i v interiéru, kam se nastěhovaly unikátní koberečky, grafika přístrojového štítu a bezpečnostní pásy. Výroba se rozjede v červenci, objednávky bude možné adresovat dealerům již v nejbližších týdnech. Na českou cenu ale musíme ještě nějaký ten pátek vyčkat.
BMW M5 Competition dostalo vůči základu vyšší výkon a snížený podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 4 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- BMW Divize 04.18. 11:58 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB