Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek
9.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW dnes nabízí spoustu silných aut, jedno z nich ale musí být nejsilnější. Je to tohle, M5 v provedení Competition, které cení zuby tak trochu dvojím způsobem.
Reputace BMW na poli sportovně orientovaných modelů v poslední době upadá. Mnichovská automobilka udělala řadu přešlapů, z nichž sice některé skončily prodejním úspěchem, nicméně image značky tím utrpěla, hlavně u skalních příznivců. Na první pohled to možná není důležité, říkáte si, vždyť prodeje každoročně rostou. Nicméně děje se tak hlavně kvůli rozšířujícímu se portfoliu, které nelze nafukovat věčně. Růst se navíc i tak zpomaluje a je otázkou, jakým směrem se bude odbyt BMW vyvíjet, když lovit nové zákazníky už nebude kde.
Zřejmě i proto se automobilka v poslední době snaží odhalovat nové edice svých sportovních modelů, se kterými by vzbudila patřičný rozruch a dala zapomenout třeba na neúspěchy svých předohrabů v losím testu. Představit si proto můžeme nové BMW M5 Competition, které staví na poslední generaci mnichovské legendy. Ta vůbec poprvé dorazila s pohonem všech kol, čímž poněkud zazdila tradice, nicméně zrovna kvůli tomuhle se asi na značku zlobí málokdo.
M5 Competition samozřejmě systém xDrive se zaměřením na zadní nápravu zůstal, stejně jako 4,4litrový přeplňovaný osmiválec pod kapotou. Jeho výkon ovšem narostl o 25 koní na 625 k, točivý moment pak zůstává na nezměněných 750 Nm. Jízdní dynamika tak doznala zlepšení, neboť akceleraci z klidu na stovku zvládne vůz za 3,3 sekundy, na dvoustovku pak za 10,8 sekund. Vůči standardu jde o zlepšení o jednu, respektive o tři desetiny sekundy.
Pohonná jednotka je posazena na speciálních úchytech s pozměněnou charakteristikou pružin, což má dle značky vést „k mnohem přímější odezvě motoru a okamžitému přenosu výkonu“. Osmistupňová automatická převodovka zůstává beze změn, kromě toho navíc i nadále spolupracuje s aktivním diferenciálem. Vůz současně poklesl v kolenou, neboť jeho světlá výška je o 7 milimetrů nižší. Část silentbloků byla navíc nahrazena pevnými klouby, což má přinést vyšší přesnost podvozku.
Kromě toho BMW ještě poladilo zavěšení, pružiny jsou tedy o 10 procent tužší a zesílen byl také zadní stabilizátor. Modifikacemi prošly také tlumiče, u kterých lze v jízdním režimu Sport Plus očekávat „na závodních okruzích ultra dynamické chování“. Zmínit pak ještě můžeme příchod specifického výfukového ústrojí, to je ale po stránce mechanické vše.
Vizuální proměna spočívá hlavně v černých doplňcích a 20palcových kovaných kolech. Ona „černota” pak možná záměrně, možná ne ukazuje, kam se posune podoba tradičních ledvinek. Jejich černé lemování má za následek, že nelakovaný prvek mezi nimi (zřejmě radar adaptivního tempomatu a předkolizního systému) ledvinky opticky spojuje. To třeba u M5 First Edition není patrné, teď ano. BMW plánuje ještě větší optické spojení obou částí, už tohle ale vypadá trochu podivně. Tedy alespoň podle nás.
Lehké, méně kontroverzní úpravy proběhly i v interiéru, kam se nastěhovaly unikátní koberečky, grafika přístrojového štítu a bezpečnostní pásy. Výroba se rozjede v červenci, objednávky bude možné adresovat dealerům již v nejbližších týdnech. Na českou cenu ale musíme ještě nějaký ten pátek vyčkat.
BMW M5 Competition dostalo vůči základu vyšší výkon a snížený podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB