Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům

Tomuto segmentu kdysi Francouzi vládli, teď ale musí sklánět hlavy před konkurencí. Novinka to má změnit, i když ani tentokrát neohromuje výkonem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům

19.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům

/

Foto: Renault

Tomuto segmentu kdysi Francouzi vládli, teď ale musí sklánět hlavy před konkurencí. Novinka to má změnit, i když ani tentokrát neohromuje výkonem.

Stávající generace Renaultu Mégane RS byla představena již loni na podzim ve Frankfurtu. Francouzská automobilka novému hot hatchi navzdory mnoha spekulacím ponechala manuální převodovku, byť za příplatek již nabízí i automat. Mnohem podstatnější je však skutečnost, že v motorovém prostoru došlo k downsizingu a přeplňovaný dvoulitr nahradila jedna-osma s turbem. Výkon tak zůstal jen na 280 koních, což je dnes vůči nejlepší konkurenci prostě málo.

Patrice Ratti, šéf divize Renaultsport, to krátce po premiéře vysvětloval tak, že Mégane RS nikdy nepatřil mezi nejvýkonnější vozy v segmentu, vždy ale byl tím nejrychlejším. A tak by tomu mělo být i v případě novinky. Přestože ta díky vysokému výkonu zvládá akcelerovat z klidu na stovku až o dvě sekundy rychleji, nezdá se, že by Rattiho slova mohl následovat rekord z Nürburgringu.

Mnohem spíše to tedy vypadá, že Renault jednoduše ponechal výkon na nízké úrovni, aby posléze mohl odhalovat jednu speciální edici za druhou. Ratti ostatně uvedl, že minulá generace začala na 230 koních a odešla z 275. Je tedy otázkou, kde se nakonec současný Mégane RS zastaví. Aktuálně je vrcholem 300 koní, jež posílá na přední kola čertsvě představená edice Trophy.

Vůz se pyšní toutéž pohonnou jednotkou jako základ, jen přidává na výkonu. I proto je jeho nárůst relativně nízký, což ostatně platí i o točivém momentu - ten byl navýšen o 10 Nm na 400 Nm v případě manuálu, respektive pak o 30 Nm na 420 Nm u dvouspojkového automatu. V této konfiguraci RS Trophy zvládne stovku za 5,7 sekundy.

Ve srovnání se základem tu tedy máme zlepšení o jednu desetinu v přímém směru, ještě lépe by na tom Mégane měl být v zatáčkách. Za výchozí bod si totiž bere šasí Cup, jež disponuje tužším zavěšením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Kromě toho tu máme odlehčená 19palcová kola osazená lepivějšími pneumatikami Bridgestone či posílený brzdový systém.

Opomenout nesmíme ani na systém řízení všech kol 4Control či skutečnost, že do vývoje vozu byl zapojen pilot Formule 1 Nico Hülkenberg. Ten ocenil zejména přínos nových sportovních sedadel Recaro, jež jsou čalouněna Alcantarou a ukotvena o 20 milimetrů níže než ta standardní. Mimo to vyzdvihl i pozitivní vliv nových pneumatik a efektivnějších brzd.

Zvenčí se novinka liší lakem Liquid Yellow a čelním splitterem ve stylu F1. Objednávky se rozjedou na podzim, první exempláře dorazí k majitelům ještě před Vánoci. Jsme nadmíru zvědavi, zda již u toho bude nový rekord pro ostré předokolky na Ringu, který by musel klesnout pod 7 minut a 43,8 sekundy.


Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 1 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 01Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 2 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 02Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 3 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 03Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 4 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 04Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 5 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 05Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 6 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 06Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 7 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 07Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 8 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 08Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 9 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 09Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 10 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 10Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 11 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 11Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 12 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 12Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 13 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 13Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 14 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 14Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 15 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 15Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 16 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 16Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 17 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 17Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 18 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 18Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 19 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 19Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 20 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 20Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 21 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 21Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 22 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 22Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 23 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 23Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 24 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 24Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 25 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 25Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 26 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 26Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 27 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 27Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 28 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 28Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 29 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 29Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům - 30 - Renault Megane RS Trophy 2018 prvni sada 30
Renault Mégane RS Trophy dostal oproti základu jen o 20 koní navíc, mnohem více chce přepracovaným podvozkem oslnit v zatáčkách

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše