Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům
19.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tomuto segmentu kdysi Francouzi vládli, teď ale musí sklánět hlavy před konkurencí. Novinka to má změnit, i když ani tentokrát neohromuje výkonem.
Stávající generace Renaultu Mégane RS byla představena již loni na podzim ve Frankfurtu. Francouzská automobilka novému hot hatchi navzdory mnoha spekulacím ponechala manuální převodovku, byť za příplatek již nabízí i automat. Mnohem podstatnější je však skutečnost, že v motorovém prostoru došlo k downsizingu a přeplňovaný dvoulitr nahradila jedna-osma s turbem. Výkon tak zůstal jen na 280 koních, což je dnes vůči nejlepší konkurenci prostě málo.
Patrice Ratti, šéf divize Renaultsport, to krátce po premiéře vysvětloval tak, že Mégane RS nikdy nepatřil mezi nejvýkonnější vozy v segmentu, vždy ale byl tím nejrychlejším. A tak by tomu mělo být i v případě novinky. Přestože ta díky vysokému výkonu zvládá akcelerovat z klidu na stovku až o dvě sekundy rychleji, nezdá se, že by Rattiho slova mohl následovat rekord z Nürburgringu.
Mnohem spíše to tedy vypadá, že Renault jednoduše ponechal výkon na nízké úrovni, aby posléze mohl odhalovat jednu speciální edici za druhou. Ratti ostatně uvedl, že minulá generace začala na 230 koních a odešla z 275. Je tedy otázkou, kde se nakonec současný Mégane RS zastaví. Aktuálně je vrcholem 300 koní, jež posílá na přední kola čertsvě představená edice Trophy.
Vůz se pyšní toutéž pohonnou jednotkou jako základ, jen přidává na výkonu. I proto je jeho nárůst relativně nízký, což ostatně platí i o točivém momentu - ten byl navýšen o 10 Nm na 400 Nm v případě manuálu, respektive pak o 30 Nm na 420 Nm u dvouspojkového automatu. V této konfiguraci RS Trophy zvládne stovku za 5,7 sekundy.
Ve srovnání se základem tu tedy máme zlepšení o jednu desetinu v přímém směru, ještě lépe by na tom Mégane měl být v zatáčkách. Za výchozí bod si totiž bere šasí Cup, jež disponuje tužším zavěšením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Kromě toho tu máme odlehčená 19palcová kola osazená lepivějšími pneumatikami Bridgestone či posílený brzdový systém.
Opomenout nesmíme ani na systém řízení všech kol 4Control či skutečnost, že do vývoje vozu byl zapojen pilot Formule 1 Nico Hülkenberg. Ten ocenil zejména přínos nových sportovních sedadel Recaro, jež jsou čalouněna Alcantarou a ukotvena o 20 milimetrů níže než ta standardní. Mimo to vyzdvihl i pozitivní vliv nových pneumatik a efektivnějších brzd.
Zvenčí se novinka liší lakem Liquid Yellow a čelním splitterem ve stylu F1. Objednávky se rozjedou na podzim, první exempláře dorazí k majitelům ještě před Vánoci. Jsme nadmíru zvědavi, zda již u toho bude nový rekord pro ostré předokolky na Ringu, který by musel klesnout pod 7 minut a 43,8 sekundy.
Renault Mégane RS Trophy dostal oproti základu jen o 20 koní navíc, mnohem více chce přepracovaným podvozkem oslnit v zatáčkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:15 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch