Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům
19.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tomuto segmentu kdysi Francouzi vládli, teď ale musí sklánět hlavy před konkurencí. Novinka to má změnit, i když ani tentokrát neohromuje výkonem.
Stávající generace Renaultu Mégane RS byla představena již loni na podzim ve Frankfurtu. Francouzská automobilka novému hot hatchi navzdory mnoha spekulacím ponechala manuální převodovku, byť za příplatek již nabízí i automat. Mnohem podstatnější je však skutečnost, že v motorovém prostoru došlo k downsizingu a přeplňovaný dvoulitr nahradila jedna-osma s turbem. Výkon tak zůstal jen na 280 koních, což je dnes vůči nejlepší konkurenci prostě málo.
Patrice Ratti, šéf divize Renaultsport, to krátce po premiéře vysvětloval tak, že Mégane RS nikdy nepatřil mezi nejvýkonnější vozy v segmentu, vždy ale byl tím nejrychlejším. A tak by tomu mělo být i v případě novinky. Přestože ta díky vysokému výkonu zvládá akcelerovat z klidu na stovku až o dvě sekundy rychleji, nezdá se, že by Rattiho slova mohl následovat rekord z Nürburgringu.
Mnohem spíše to tedy vypadá, že Renault jednoduše ponechal výkon na nízké úrovni, aby posléze mohl odhalovat jednu speciální edici za druhou. Ratti ostatně uvedl, že minulá generace začala na 230 koních a odešla z 275. Je tedy otázkou, kde se nakonec současný Mégane RS zastaví. Aktuálně je vrcholem 300 koní, jež posílá na přední kola čertsvě představená edice Trophy.
Vůz se pyšní toutéž pohonnou jednotkou jako základ, jen přidává na výkonu. I proto je jeho nárůst relativně nízký, což ostatně platí i o točivém momentu - ten byl navýšen o 10 Nm na 400 Nm v případě manuálu, respektive pak o 30 Nm na 420 Nm u dvouspojkového automatu. V této konfiguraci RS Trophy zvládne stovku za 5,7 sekundy.
Ve srovnání se základem tu tedy máme zlepšení o jednu desetinu v přímém směru, ještě lépe by na tom Mégane měl být v zatáčkách. Za výchozí bod si totiž bere šasí Cup, jež disponuje tužším zavěšením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Kromě toho tu máme odlehčená 19palcová kola osazená lepivějšími pneumatikami Bridgestone či posílený brzdový systém.
Opomenout nesmíme ani na systém řízení všech kol 4Control či skutečnost, že do vývoje vozu byl zapojen pilot Formule 1 Nico Hülkenberg. Ten ocenil zejména přínos nových sportovních sedadel Recaro, jež jsou čalouněna Alcantarou a ukotvena o 20 milimetrů níže než ta standardní. Mimo to vyzdvihl i pozitivní vliv nových pneumatik a efektivnějších brzd.
Zvenčí se novinka liší lakem Liquid Yellow a čelním splitterem ve stylu F1. Objednávky se rozjedou na podzim, první exempláře dorazí k majitelům ještě před Vánoci. Jsme nadmíru zvědavi, zda již u toho bude nový rekord pro ostré předokolky na Ringu, který by musel klesnout pod 7 minut a 43,8 sekundy.
Renault Mégane RS Trophy dostal oproti základu jen o 20 koní navíc, mnohem více chce přepracovaným podvozkem oslnit v zatáčkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry