Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům
19.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tomuto segmentu kdysi Francouzi vládli, teď ale musí sklánět hlavy před konkurencí. Novinka to má změnit, i když ani tentokrát neohromuje výkonem.
Stávající generace Renaultu Mégane RS byla představena již loni na podzim ve Frankfurtu. Francouzská automobilka novému hot hatchi navzdory mnoha spekulacím ponechala manuální převodovku, byť za příplatek již nabízí i automat. Mnohem podstatnější je však skutečnost, že v motorovém prostoru došlo k downsizingu a přeplňovaný dvoulitr nahradila jedna-osma s turbem. Výkon tak zůstal jen na 280 koních, což je dnes vůči nejlepší konkurenci prostě málo.
Patrice Ratti, šéf divize Renaultsport, to krátce po premiéře vysvětloval tak, že Mégane RS nikdy nepatřil mezi nejvýkonnější vozy v segmentu, vždy ale byl tím nejrychlejším. A tak by tomu mělo být i v případě novinky. Přestože ta díky vysokému výkonu zvládá akcelerovat z klidu na stovku až o dvě sekundy rychleji, nezdá se, že by Rattiho slova mohl následovat rekord z Nürburgringu.
Mnohem spíše to tedy vypadá, že Renault jednoduše ponechal výkon na nízké úrovni, aby posléze mohl odhalovat jednu speciální edici za druhou. Ratti ostatně uvedl, že minulá generace začala na 230 koních a odešla z 275. Je tedy otázkou, kde se nakonec současný Mégane RS zastaví. Aktuálně je vrcholem 300 koní, jež posílá na přední kola čertsvě představená edice Trophy.
Vůz se pyšní toutéž pohonnou jednotkou jako základ, jen přidává na výkonu. I proto je jeho nárůst relativně nízký, což ostatně platí i o točivém momentu - ten byl navýšen o 10 Nm na 400 Nm v případě manuálu, respektive pak o 30 Nm na 420 Nm u dvouspojkového automatu. V této konfiguraci RS Trophy zvládne stovku za 5,7 sekundy.
Ve srovnání se základem tu tedy máme zlepšení o jednu desetinu v přímém směru, ještě lépe by na tom Mégane měl být v zatáčkách. Za výchozí bod si totiž bere šasí Cup, jež disponuje tužším zavěšením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Kromě toho tu máme odlehčená 19palcová kola osazená lepivějšími pneumatikami Bridgestone či posílený brzdový systém.
Opomenout nesmíme ani na systém řízení všech kol 4Control či skutečnost, že do vývoje vozu byl zapojen pilot Formule 1 Nico Hülkenberg. Ten ocenil zejména přínos nových sportovních sedadel Recaro, jež jsou čalouněna Alcantarou a ukotvena o 20 milimetrů níže než ta standardní. Mimo to vyzdvihl i pozitivní vliv nových pneumatik a efektivnějších brzd.
Zvenčí se novinka liší lakem Liquid Yellow a čelním splitterem ve stylu F1. Objednávky se rozjedou na podzim, první exempláře dorazí k majitelům ještě před Vánoci. Jsme nadmíru zvědavi, zda již u toho bude nový rekord pro ostré předokolky na Ringu, který by musel klesnout pod 7 minut a 43,8 sekundy.
Renault Mégane RS Trophy dostal oproti základu jen o 20 koní navíc, mnohem více chce přepracovaným podvozkem oslnit v zatáčkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan