Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nová zbraň Francouzů proti německým a japonským hot-hatchům
19.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tomuto segmentu kdysi Francouzi vládli, teď ale musí sklánět hlavy před konkurencí. Novinka to má změnit, i když ani tentokrát neohromuje výkonem.
Stávající generace Renaultu Mégane RS byla představena již loni na podzim ve Frankfurtu. Francouzská automobilka novému hot hatchi navzdory mnoha spekulacím ponechala manuální převodovku, byť za příplatek již nabízí i automat. Mnohem podstatnější je však skutečnost, že v motorovém prostoru došlo k downsizingu a přeplňovaný dvoulitr nahradila jedna-osma s turbem. Výkon tak zůstal jen na 280 koních, což je dnes vůči nejlepší konkurenci prostě málo.
Patrice Ratti, šéf divize Renaultsport, to krátce po premiéře vysvětloval tak, že Mégane RS nikdy nepatřil mezi nejvýkonnější vozy v segmentu, vždy ale byl tím nejrychlejším. A tak by tomu mělo být i v případě novinky. Přestože ta díky vysokému výkonu zvládá akcelerovat z klidu na stovku až o dvě sekundy rychleji, nezdá se, že by Rattiho slova mohl následovat rekord z Nürburgringu.
Mnohem spíše to tedy vypadá, že Renault jednoduše ponechal výkon na nízké úrovni, aby posléze mohl odhalovat jednu speciální edici za druhou. Ratti ostatně uvedl, že minulá generace začala na 230 koních a odešla z 275. Je tedy otázkou, kde se nakonec současný Mégane RS zastaví. Aktuálně je vrcholem 300 koní, jež posílá na přední kola čertsvě představená edice Trophy.
Vůz se pyšní toutéž pohonnou jednotkou jako základ, jen přidává na výkonu. I proto je jeho nárůst relativně nízký, což ostatně platí i o točivém momentu - ten byl navýšen o 10 Nm na 400 Nm v případě manuálu, respektive pak o 30 Nm na 420 Nm u dvouspojkového automatu. V této konfiguraci RS Trophy zvládne stovku za 5,7 sekundy.
Ve srovnání se základem tu tedy máme zlepšení o jednu desetinu v přímém směru, ještě lépe by na tom Mégane měl být v zatáčkách. Za výchozí bod si totiž bere šasí Cup, jež disponuje tužším zavěšením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Kromě toho tu máme odlehčená 19palcová kola osazená lepivějšími pneumatikami Bridgestone či posílený brzdový systém.
Opomenout nesmíme ani na systém řízení všech kol 4Control či skutečnost, že do vývoje vozu byl zapojen pilot Formule 1 Nico Hülkenberg. Ten ocenil zejména přínos nových sportovních sedadel Recaro, jež jsou čalouněna Alcantarou a ukotvena o 20 milimetrů níže než ta standardní. Mimo to vyzdvihl i pozitivní vliv nových pneumatik a efektivnějších brzd.
Zvenčí se novinka liší lakem Liquid Yellow a čelním splitterem ve stylu F1. Objednávky se rozjedou na podzim, první exempláře dorazí k majitelům ještě před Vánoci. Jsme nadmíru zvědavi, zda již u toho bude nový rekord pro ostré předokolky na Ringu, který by musel klesnout pod 7 minut a 43,8 sekundy.
Renault Mégane RS Trophy dostal oproti základu jen o 20 koní navíc, mnohem více chce přepracovaným podvozkem oslnit v zatáčkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 4 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 6 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 7 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 9 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis