Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nové nejlépe zrychlující auto světa. Stovku dá za 2,3 s, staví se na zadní
12.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čekali jsme, že Dodge Challenger SRT Demon bude extrémní, realita ale dokáže vzít slova z úst. Zapomeňte na Teslu i Bugatti, toto je teď král sprintů.
Nejlepší „odpal” z místa má Porsche 911 Turbo. Nejlepší akcelerací na stovku disponuje Tesla Model S. A oběma se výhledově může rovnat snad jen brutálně zrychlující Bugatti Chiron. Tohle všechno platilo ještě včera, teď už to neplatí. Místo všech těchto tří aut zaujal kandidát docela nepravděpodobné značky a docela šíleného jména - Dodge Challenger SRT Demon. A svým označením výjimečně nepřehání.
Američané jej odhalovali měsíce nespočtem rozličných upoutávek. Bylo jich tolik, že už jsme je přestali sledovat a pouze je čas od času shrnuli, přesto musíme uznat, že třešinka na vrcholu tohoto upoutávkového dortu je velmi lahodná. Vůz sice nemá až přes 1 000 koní výkonu, jak naznačoval poslední únik, až na pár rozdílů v číslech byl ale docela přesný. Co ovšem ani ten nehádal, byla dynamika, jakou všechny provedené úpravy vozu dají.
Nechoďme už kolem horké kaše a vybalme základní stavební kámen toho všeho - výkon. Demon má skutečně tři výkonové hladiny, jen posazené o trochu níže. V základu nabízí 507 koní, s použitím zvláštního klíče se tohle číslo posune na 819 koní a pokud vozu dopřejete závodní 100 a víceoktanové palivo, dostane se s hodnotou výkonu až k hranici 852 kobyl. To je pořádná porce, o kterou se stará podle očekávání motor 6,2 V8 s kompresorem z verze Hellcat, který dostal nová palivová čerpadla, používá větší, 2,7litrový kompresor, generuje plnící tlak až 1 bar a dokáže točit až 6 500 ot./min.
Auto bylo pro co nejlepší zrychlení také výrazně odlehčeno. Celkem šla hmotnost dolů o 105 kg, rozšíření vozu ale 8 kg přidalo, takže celkově se bavíme o 97kilogramové dietě. Padlo ji za oběť vše, co si dovedete představit - šetřilo se na čemkoli myslitelném od parkovacích senzorů přes elektrického nastavení řízení, odlehčovacích materiálů či audiosystému až po brzdy a sedadla. Demon standardně nabízí jedno jediné, to řidičovo, pokud byste ale toužili po dalších, Dodge vám jej dodá. Za 1 dolar můžete mít to spolujezdcovo, za 1 dolar můžete mít zadní lavici a za... ano, 1 dolar lze mít i jinak též odstraněné polstrování zavazadlového prostoru. Doporučujeme je vzít - za 3 dolary nevyjdou draho a vymontovat je pak můžete stejně...
Pochopitelně, proměnou prošel i přenos výkonu. Vedle nezbytného posílení všech dotčených komponent dostal vůz modifikovanou převodovku TorqueFlite 8HP90, tedy 8stupňový automat (manuál nebude, prý je pomalejší a nezajistí konzistentní časy), který dále pracuje se zkráceným stálým převodem 3.09:1 místo 2.62:1. Dokáže pracovat s vyššími otáčkami motoru a tedy vyšším výkonem při rozjezdu a zajišťuje rychlejší řazení než tatáž skříň v Hellcatu. Posledním, ne však nejmenším dílkem mozaiky jsou pneumatiky Nitto NTO5R 315/40R18 určené pro sprinty, které jako takové nejsou nové, byly ale speciálně upraveny pro Demon, aby zajistily až třikrát větší tření než u Hellcatu.
Výsledky zmíněných úprav jsou ohromující. Spekulovalo se o tom, že by Demon mohl dát stovku pod 3 sekundy, on ji (60 mph, tedy 97 km/h, abychom byli přesní) ale drtí v čase 2,3 sekundy. Jde stále o auto plně homologované pro silniční provoz, takže jde skutečně o nejlépe zrychlující produkční vůz planety, navíc jeho představení nekončí jen touto kejklí. Při akceleraci vyvine přetížení až 1,8 g, 400metrový sprint zvládne v čase 9,65 sekundy s koncovou rychlostí 225,3 km/h a je to jediný sériový vůz, který se dokáže při akceleraci postavit na zadní. Dokonce už za to má zápis v giunessovce (viz galerii) - 89 centimetrů po startu umí jet po dvou kolech.
O tomto autě bychom mohli mluvit ještě hodiny, tak moc bere dech, tak moc je na něm zajímavých detailů. Přidejme už jen pár: umí zablokovat přední kola a řízeně pálit zadní pneu (ve jménu rychlejších sprintů, samozřejmě), standardní přední pneumatiky mohou být nahrazeny ultra-úzkými (jako na dragsterech, jak jinak), které jinak poslouží jako rezervy (který vůz má dvě rezervy...) a Dodge předem počítá s tím, že dva roky 25 techniků strávených vývojem tohoto auta se nikdy nezaplatí - toto auto nevzniklo kvůli tomu, aby si na sebe vydělalo jako takové, ale podpořilo image značky. A to podle nás dělá dokonale.
Pochopitelně si jej ale budete moci i koupit, jakkoli zatím není jasné, za kolik. Láci nelze čekat, letos vznikne pouhých 3 300 aut a dá se očekávat, že američtí nadšenci do sprintů je vykoupí skoro za jakoukoli cenu. Divit se jim nebudeme, toto je skutečně jedinečné monstrum...
Kompletní galerie fotek a videí s Dodge Challenger SRT Demon
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda