Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nový tahač, který má konkurovat luxusnímu Volvu. Uvnitř vozí doslova vše
16.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pozoruhodný komfort a až třináctilitrový diesel se složeným turbem skrývá ve svých útrobách nový tahač značky Mack. Tady se špatně žít nebude.
Pokud se trochu vyznáte v amerických tahačích anebo jste aspoň viděli film Konvoj, značku Mack budete znát. V onom filmu si ostatně její stroj zahrál jednu z hlavních rolí. Tahle firma vyrábí nákladní auta a tahače už víc než sto let a pro rok 2018 představuje nový model Anthem, přímého konkurenta pro nedávno odhalené Volvo VNL 760.
Exteriér působí o poznání drsněji než u zmíněného Volva, ale primární úkol vývojářů byl navrhnout tahač s co nejmenším odporem vzduchu, proto ty zaoblené hrany. Právě skloubení drsného vzezření s aerodynamickou efektivitou je na tomto stroji zajímavé. Nakonec i proto dostala příď jakési zástěrky mezi nárazník a kapotu, aby tudy nepronikal vzduch, a upravená spodní část nárazníku má omezit turbulence pod autem.
Ze stejného důvodu má Anthem nové kryty zpětných zrcátek, zakrytovaná tažná oka v přídi a podobné drobné úpravy, které jako celek dokážou snížit odpor vzduchu a s tím i spotřebu paliva. Optimalizovány jsou i dvě různé spací části - v nabídce je 48" (122 cm) dlouhá s plochou střechou nebo 70" (178 cm) dlouhá spací část s vysokou střechou, pod kterou se člověk bez problémů vzpřímí.
Zcela nový je interiér, kde na první pohled upoutá plochý spodek dvouramenného volantu. Nejde tu o sportovnost, zploštění tu je kvůli snazšímu nastupování a vystupování, jakkoli zrovna u takového stroje to působí poněkud úsměvně. Další novinkou jsou dva hlavní budíky umístěné trochu výš, takže řidič nemusí tolik sklápět oči, když se na ně dívá. Doplňují je dvě dvojice menších budíků a samozřejmostí je na přístrojovém štítu displej, který zobrazí to, na co budík není.
Na středový panel je možné přiobjednat ještě čtyři další budíky, které vidíme snad na všech fotkách níže. Vyberete-li si robotizovaný manuál Mack mDrive, jeho tlačítkový volič byl přesunut blíže k rukám řidiče. Podle toho, jestli je ve výbavě infotainment s navigací a Apple CarPlay, je volič umístěn na horní nebo dolní straně středového panelu.
Zbytek interiéru je znovu „hotelový”. Největší 70" kabinu lze pořídit s jedním nebo dvěma lůžky, přičemž zejména ta s jedním působí jako obývací pokoj na kolech. Najdeme tu neuvěřitelné množství odkládacích prostor ve formě skříněk, které mají souhrnný objem 765 litrů. Najdeme tu ledničku, mikrovlnka a také televizi s úhlopříčkou až 24".
Všimnout si můžete také ovládacího panelu zámků a klimatizace, na kterém je umístěny i 120V zásuvky. Zásuvek je tu vůbec spousta, jak můžete vidět i na fotkách níže, nechybí třeba ani dvojice USB. Bezpočet držáků na nápoje je skoro samozřejmostí, méně už dálkové ovládání prakticky všeho zmíněného. I ventilaci si tu ve svém pojízdném pokojíku můžete nastavit z postele, aniž by bylo nutné vstávat. V tomhle je Macku prostě všechno, co člověk může potřebovat na dlouhých cestách.
Pod kapotou lze mít 11litrový řadový šestiválec Mack MP7 v několika výkonových verzích od 329 koní a 1 627 Nm do 431 koní a 2 115 Nm, 13litrový řadový šestiválec Mack MP8 ve verzích od 420 koní a 1 979 Nm do 512 koní a 2 522 Nm. K mání je také jeho varianta MP8-TC s tzv. složeným turbodmychadlem, která nabídne 390-451 koní a 1 979-2 522 Nm. Její výhoda je v nižší spotřebě paliva a v tom, že dokáže nabídnout maximum točivého momentu už od 900 otáček.
Ceník k dispozici nemáme, ale jak už to u tahačů bývá, nečekejte žádnou láci. Stejně tak nepočítejte s tím, že byste tyhle Macky vídali na evropských silnicích, jsou stavěny pro USA a tamní pravidla pro tahače platící. Že jsou větší než ty evropské, asi nemusíme dodávat. Pokud vyrazíte do USA, nové Anthemy tam budete moci potkat od příštího roku, kdy se rozběhnou dodávky prvním zákazníkům. A i při pohledu zvnějšku budete dobře vědě, jaký komfort tento stroj svým řidičům skýtá...
Mack Anthem se snaží být drsný, ale zároveň aerodynamický, efektivní a uvnitř patřičně luxusni
Zdroje: Mack Trucks, Mack Lovin@Twitter, HD Trucking@Twitter/small>
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před hodinou - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 2 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 07:37 - petr_riha
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB