Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nový vrchol nabídky Ferrari. FXX K Evo se agresivně netváří pro nic za nic
30.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evoluční verze už tak extrémního FXX K vypadá až hrozivě, svým kukučem ale nepřehání. Oproti LaFerrari i FXX K je ještě citelně schopnější.
Každým rokem Ferrari pořádá akci Finali Mondiali, jenž značí závěr motoristické sezóny. Ta sice pro letošek ještě neskončila, neboť třeba ve Formuli 1 nám zbývá odjet ještě dva závody, nicméně v rámci rozdílení titulů je to v královské disciplíně již jasné - novým mistrem světa se již počtvrté stal Lewis Hamilton, mezi konstruktéry znovu kraloval Mercedes. Druhé pak stoprocentně skončí Ferrari, o titul vicemistra mezi piloty ale ještě svedou zuřivý boj Sebastian Vettel a Valtteri Bottas.
Italská automobilka ovšem i přes další nepovedený závod o víkendu slavila, během zmíněné akce bylo totiž odhaleno nové Ferrari FXX K Evo. Tedy evoluční varianta striktně okruhového speciálu FXX K, který stejně jako novinka vychází ze silničního Ferrari LaFerrari. Evoluční verze však oproti této dvojici disponuje ještě propracovanější aerodynamikou a zároveň i nižší hmotností. To stačí na lepší jízdní dynamiku, přestože výkon se již nezměnil.
Začneme ale pěkně od počátku aerodynamikou, přičemž rovnou zmíníme hlavně přepracovanou záď, kde trůní mohutné křídlo s dvojitým profilem podporované centrální ploutví. Tyto změny jsou přitom výsledkem roční práce s pokročilými počítačovými simulacemi, díky kterým by se FXX K Evo mělo v rámci přítlaku dostat na úroveň skutečných závodních speciálů z šampionátů GT3 a GTE. Vůči FXX K jsme se tak dočkali zlepšení o 23 %, vůči LaFerrari dokonce o 75 %.
Co to znamená v konkrétní řeči čísel? Při rychlosti 200 km/h produkuje Ferrari FXX K Evo přítlak 640 kg, při dosažení maximálního tempa pak dokonce 830 kg. Za tím ale samozřejmě nestojí jen mohutné zadní křídlo, ale rovněž přeprofilování předního i zadního nárazníku, nové spodní partie a dokonce i změny v rámci zavěšení, jenž korespondují s mnohem aerodynamičtější karoserií. Navzdory tomu ale novinka nepřibrala, místo toho váží méně než FXX K, tedy méně než 1 165 kg.
Po stránce motorické zůstává vše při starém, i nadále tu tedy máme atmosférický dvanáctiválec, který produkuje 860 koní v 9 200 otáčkách a 750 Nm při 6 500 ot./min. Spalovací jednotka je přitom podporována elektromotorem, který dodává dalších 190 koní. Celkově tedy soustava nabízí 1 050 koní a 900 Nm točivého momentu, jenž na zadní 20palcová kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat. Potenciál ústrojí přitom krotí karbon-keramické brzdy Brembo.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde nechybí nový volant vycházející z monopostů Formule 1. Stejně jako v jejich případě lze tedy i u tohoto modelu očekávat zabudovaná pádla řazení i kontrolky pro obsluhu systému KERS. Kromě toho se naprav od řidiče objevuje mnohem větší 6,5palcový displej, který přenáší nejen záběry ze zadní kamery, ale také výstupy vylepšeného telemetrického systému.
Tím jsme se dostali až na samotný závěr, pročež jen dodáme, že Ferrari nabízí FXX K Evo jako zcela nový vůz i jako paket, který může dodat stávajícím majitelům verze FXX K. Kolik ale vznikne zcela nových kusů, to není jisté. Víme však, že v rámci programu Corse Clienti je již naplánováno devět akcí na různých světových okruzích, na něž zákazníci zamíří mezi březnem 2018 a říjnem 2019.
Nové Ferrari FXX K Evo se chlubí lepší aerodynamikou i nižší hmotností. Ukázalo se naživo v Maranellu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda