Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nový VW Jetta. Vrátí se i k nám? A spasí Volkswagen ve Spojených státech?
15.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Z pohledu Čecha jde o nevýznamný model, z pohledu VW je to jeden ze světových bestsellerů, který má v nové generaci hned několik důležitých úkolů.
Volkswagen Jetta je jedním z nejdůležitějších aut německé značky, i když se to z našeho pohledu nemusí zdát. Také zde se Jetta několikrát zkoušela prosadit, poslední pokus ale skončil naprostým fiaskem, i když auto samo nebylo vůbec špatné. Zejména v USA je to ale jiná písnička, za oceánem jde o vůbec nejprodávanější model značky. A tak není divu, že se právě tam, na autosalonu v Detroitu ukazuje zcela nová generace mající za cíl hned dvě věci - napravit reputaci VW v očích Američanů a současně zkusit zabodovat i na místech, kde se ji v dosavadním provedení nedařilo.
Kompaktní sedan pro modelový rok 2019 je sedmou generací Jetty, která si od svého zrodu v roce 1979 našla 16 milionů zákazníků po celém světě a 3,2 milionu v USA. Postavená je nepřekvapivě na platformě MQB, která prý Jettu vrací mezi technologicky špičkové vozy. Modulární systém podle výrobce přináší více vnitřního prostoru, vylepšené technologie a nižší spotřebu paliva. Primárně ale chce říct, že ať už stojí Jetta na čemkoliv, snad poprvé ve své historii nevypadá jako šedá myš.
Vzhled se blíží příbuznému Arteonu, v současnosti asi nejpohlednějšímu vozu se znakem VW. Rozšířená mřížka chladiče dominuje přední části, navazují na ni LED světla ve tvaru písmene C. Od krátké přední kapoty začínají ostřejší linie, které přes boční stranu pokračují k novým zadním světlometům. Nejvýraznější změnou na zadní části je větší sklon zadního okna, které plynule navazuje na víko kufru. Tím připomíná zmíněný Arteon a naznačuje, že kromě rozumu chce hrát i na city.
Rozvor se s příchodem MQB zvýšil o 3,3 cm, přední převis karoserie je kratší, zadní naopak narostl. Dalo by se očekávat zvýšení kapacity kufru, ale delší záď je tu primárně z jiného důvodu - růst celkové velikosti umožnil vytvořit prostornější kabinu. Přepracovaný interiér obklopují kvalitnější materiály a nezvyklé lichoběžníkové tvary. Středový panel Volkswagen nasměroval mírně k řidiči, který má k dispozici velkou dotykovou obrazovku. Displej mezi předními sedadly není jedinou novinkou - digitální kokpit v základní výbavě nahradil klasické analogové přístroje. Aby se každý cítil na cestách příjemně, nabízí VW Jetta paletu barev sedadel spárované s 10 barevným volitelným vnitřním osvětlením.
Za příplatek VW přidá řadu bezpečnostních systémů. Jetta drží krok s konkurencí na poli bezpečnosti díky funkcím jako varování před nárazem, autonomní nouzové brzdění a monitorování mrtvých bodů s výstrahou zezadu. Adaptivní tempomat dokáže upozornit na opuštění jízdního pruhu. Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink budou součást základní výbavy a spojí se přímo s informačním systémem VW Car-Net.
Zatímco se bavíme o nových tvarech a materiálech, motor nové Jetty zůstane nezměněn. Přeplňovaný 1,4litrovy agregát pohání i minulou generaci a nyní dostal nižší výkon 109 kW (148 koní) a 244 Nm. Silnější pohon (nejspíše 2,0 TSI s výkonem přes 200 koní) dostane sportovně střižená řada GLI. Výkon se přenáší výlučně na přední kola prostřednictvím nové šestistupňové manuální převodovky, ale kupující si mohou zvolit novou osmistupňovou automatiku se systémem start/stop. Vyšší výbavové stupně dostanou výhradně automatickou převodovku.
Volkswagen Jetta 2019 bude k dispozici v několika různých verzích: S, SE, SEL a SEL Premium. Na vrchol se přidá R-Line se sportovními prvky a elektronickým systémem XDS pro zvýšení trakce. Navzdory všem změnám se cena snížila - startuje na úrovni 18 545 dolarů (390 000 Kč) a první kusy budou prodejci předávat v druhém čtvrtletí roku.
Hlavním cílem Jetty je definitivně napravit reputaci Volkswagenu v USA, kterou poškodila aféra Dieselgate. Jestli se to povede, ukáže čas, stejně tak si zatím budeme muset počkat, kde bude nová Jetta k mání. Na český trh bychom si po předchozím propadáku úplně nevsadili, ale třeba si VW dodá odvahy...
Dříve nevýrazný sedan dostal novou tvář a vylepšenou techniku. Hlavním trhem je USA, ale není vyloučeno, ze se Jetta objeví u nás
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda