Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou
11.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Audi skutečně zbavilo R8 pohonu předních kol a udělalo z ní zadokolku. Nové specialitě říká RWS a neskromně dodává, že jde o R8 LMS na značkách.
Začněme tím nejpodstatnějším hned zkraje. Tipnete si, co znamená zkratka RWS? Pokud jste hádali „Rear Wheel Steering”, tedy „Zatáčení zadních kol”, kterým se snaží ohromit zákazníky třeba Porsche, tak jste vedle. Je to „Rear Wheel Series”, tedy něco jako „Série se zadním pohonem”. Tahle R8 je skutečně zadokolka, jako vůbec první v historii.
Skoro bychom ji označili za stroj pro puristy; skoro to jen proto, že do ní nedostanete manuální převodovku, pořád se musíte spokojit s dvouspojkou a pouze dvěma pedály na podlaze. Absence pohonu předních kol ale znamená ušetřených 50 kilogramů, což posouvá ručičku vah těsně pod 1,6 tuny na 1 590 kg.
„Jakožto limitovaný speciální model pro zákazníky, kteří ocení skutečné řidičské zážitky, je R8 V10 RWS naprosto exkluzivní nabídkou. S desetiválcem uprostřed a zadním náhonem úspěšně přenáší ideu naší závodní R8 LMS na veřejné silnice,” nešetří chválou Stephan Winkelmann, stále ještě generální ředitel Audi Sport GmbH.
Desetiválec v útrobách zůstává beze změny, což znamená 540 koní a 540 Nm. Zmenšily se jistě i ztráty v přenosovém ústrojí, byť o tom Audi nehovoří. Co říká, je, že zrychlení na stovku je sice oproti quattru horší o 0,2 s (pochopitelně), maximálka se ale o 1 km/h oproti čtyřkolce zvýšila. To znamená 3,7 s na stovku a nejvyšší rychlost 320 km/h. Pokud byste se rozhodli pro otevřenou verzi, dostanete auto s čísly 3,8 s a 318 km/h.
Audi plánuje nabídnout a vyrobit 999 kusů R8 V10 RWS pro celý svět. To není zrovna málo, ale taky to není nijak moc, takže pokud máte zájem, doporučujeme s objednávkou neotálet. Ve Velké Británii má cena startovat na 110 tisících liber, tedy aktuálním kurzem 3,16 milionu korun.
Jak to bude vypadat u nás, když tu stojí základní Audi V10 Coupé od 4,3 milionu korun, si zatím počkejme. V Británii začíná standardní R8 Coupé na 123 tisících liber, tj. 3,54 milionu korun, takže u nás můžeme očekávat cenu RWS pod čtyři miliony. Pokud je náš odhad správný, bude to zajímavá koupě...
Lehčí, lepší, levnější... Jen manuál pořád nemá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis